Isnin, Jun 06, 2016

Heh! Kalau selama hari ini, diorang dok sibuk tuduh orang lain suka buat kerja sia - sia dan tidak mengutamakan agama Islam seolah - olah macam dia je yang nak memperjuangkan Islam di Malaysia ni.

Tambah memburukkan keadaan, mereka lakukan pada malam pertama di bulan Ramadhan yang mulia ini. Belum apa - apa lagi, kempen memaki hamun orang lain sudah pun dimulakan.

Dalam laporan yang disiarkan semalam, puak parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu tu di Sungai Besar dah memulakan kempen dengan memberikan ceramah seawal jam 8.30 malam.

Padahal pada ketika itu, umat Islam di seluruh Malaysia sedang berkumpul di masjid dan surau bagi menunaikan solat Sunat Terawikh yang pertama sempena menyambut bulan Ramadhan.

Ini bukan soal dia boleh buat solat Sunat tu dirumah atau pun sebaliknya. Memang la solat sunat tu tak perlu dibuat di Masjid atau pun di surau. Tapi soalnya, kebersamaan dia dengan para jemaah.

Rasanya, itu lebih penting. Kot kalau dia sibuk nak menjaja dan mendahulukan kempen Politik je sampai jemaah pun dia tinggal, apa gunanya? Itu tidak menunjukkan yang parti dia mengutamakan Islam.

Lebih mengharukan keadaan, laporan yang disiarkan itu juga turut menyatakan bahawa kempen ceramah anjuran parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu tu dibuat sekali dengan puak DAPigs!!!

Selain dari calon parti KUALI Si Mat Sabu tu yang menyampaikan ceramah, dengar katanya Si Tony Puaka tu pun turut hadir untuk menjaja dakyah pembohongan dia secara terang - terangan.

Jadi, tak heran la sekiranya calon yang mewakili parti KUALI Si Mat Sabu tu boleh sesuka hati dia je 'Ponteng' solat Sunat Terawikh. Mungkin dia lebih utamakan 'kempen Politik' dari nak tunaikan tanggungjawab sebagai jemaah di surau dan Masjid!!!
Categories:

2 ulasan:

  1. HABIS ORANG MEMBUAT ULASAN PROGRAM MESTI ADA BERSAMA DALAM MAJLIS TU, KALAU TIDAK MACAM MANA BOLEH TAHU APA YANG DISAMPAIKAN OLEH CERAMAH PAN.MACAM TAK BERTERAWIH DAN BERJUMPA JEMAAH .KALAU TAK DUDUK KAT MAJLIS TU JANGAN BUAT TOHMAHAN.

    BalasPadam
  2. Salam Mintak maaf kepada tuan punya blog nak tumpang letak iklan Homestay Untuk Pilihan Raya Kuala Kangsar JIka ada sesiapa masih mencari homestay untuk 5/6/2016 -18/6/2016 http://homestaykualakangsarku.blogspot.my/2016/06/anda-masih-mencari-homestay-di-kangsar.html Terima Kasih

    HOMESTAY MASIH ADA KEKOSONGAN | KELUARGA
    ANDA MASIH MENCARI HOMESTAY DI KUALA KANGSAR UNTUK PILIHAN RAYA KECIL KUALA KANGSAR 5/6/2016 -18/6/2016 KAMI MASIH ADA KEKOSONGAN KERANA PELANGAN YANG MENEMPAH HOMESTAY KAMI MENARIK DIRI SAAT AKHIR.
    homestaykualakangs

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping