Isnin, Jun 06, 2016

Hek eleh!!! Tak menda - menda betul la Si 'Mursyidul Am' parti KUALI Si Mat Sabu ni. Harapkan rupa je macam orang dah tua, tapi perangai haramjadah mengalahkan budak sekolah tadika.

Sibuk betul dia canang cerita pasal Ketua Dewan Ulama PAS Perak tak jawab salam dari dia sebanyak tiga kali masa penamaan calon semalam. Itu pun boleh jadi bahan kempen diorang ke?

Kononnya, Si Mursyidul Am parti KUALI ni nak memberikan gambaran la seolah - olah Ketua Dewan Ulama PAS Perak tu tak 'Mesra' sesama Islam. Mungkin hajat dia nak 'sindir' PAS gamaknya.

Bukan ke sebelum ini PAS juga yang sibuk mencanangkan mengenai pendekatan baru dalam Politik Muhibbah atau Politik 'Gentleman'? Jadi, itu yang nak dijadikan bahan kempen diorang.

Kot kalau 'Mursyidul Am' parti KUALI Si Mat Sabu tu nak anggap Ketua Dewan Ulama PAS tak nak jawab salam dia tu sebagai satu Dosa Besar yang telah dilakukan oleh pemimpin parti itu, macam mana pulak dengan dia sendiri?

Yang herannya, dia dok sibuk nak kaji dan menjaja 'Dosa' orang, macam la dia takde dosa? Yang dia sibuk nak memutuskan silaturahim diantara PAS dan ahli - ahli yang lain tu, menda kejadahnya?


Takkan la Si Mursyidul Am parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu ni tak tau bahawa dosa memutuskan hubungan silaturahim sesama Islam itu lebih besar dari orang yang tak jawab salam?

Memang patut pun Ketua Dewan Ulama PAS Perak tu enggan menjawab salam dia. Sebab sebelum ini, bila PAS 'bagi salam' pun dia buat tak peduli. Jadi, kenapa pulak orang kena pedulikan dia?

Kot ye pun Si Mursyidul Am parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu tu nak jadikan itu satu isu besar, nampak sangat la yang diorang ni dah ketandusan idea untuk berkempen dalam Pilihan Raya Kecil kali ini. Setakat benda macam tu pun diorang besarkan, baik tak payah!!!
AIDCNews – 5/6/16 –Insiden Ketua Ulama PAS Perak, Ustaz Sidek Nor yang didakwa tidak menjawab salam daripada Penasihat PAN, Ustaz Ahmad Awang disebar secara meluas dalam media sosial pro PAN hari ini.

Insiden itu didakwa berlaku semasa proses penamaan calon Pilihan Raya Kecil (PRK) Kuala Kangsar.

Dalam kejadian itu dikatakan Ustaz Ahmad telah memberi salam kepada Ustaz Sidek sebanyak tiga kali, namun tidak dijawab oleh Ketua Ulama PAS Perak itu.


Ustaz Ahmad berada di Kuala Kangsar untuk mengiringi calon PAN, Dr Ahmad Termizi Ramli yang bertanding PRK itu bagi mewakili Pakatan Harapan (PH).
Categories:

3 ulasan:

  1. Orang orang tue berpolitik gite ler, dap kasi wang oren, sakit sakitnye di sini.

    BalasPadam
  2. Bila berguru dengan Iblis alamat kena juai seposen le...haru haru

    BalasPadam
  3. Bulan Ramadhan ni...apa tujuan nak cerita kt semua...ustaz2....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping