Jumaat, Jun 03, 2016

Dewan Muslimat Kedah semalam membawa usul  untuk memutuskan hubungan dengan PKR di dalam persidangan Muktamar parti itu yang ke - 57 ekoran tindakan yang dilakukan oleh PKR.

Usul itu juga turut menyebut PKR sebagai sebuah parti yang dilihat tidak begitu serius untuk berkerjasama dengan PAS apabila masih menjalinkan ikatan dengan musuh utama PAS iaitu DAPigs dan PAN.

Menurut usul tersebut, PKR didakwa tidak menghormati PAS sebagai rakan sekutu semenjak Langkah Kajang untuk menjatuhkan Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor pada 2014.

Selain itu, permintaan memutuskan hubungan dengan PKR juga dibuat memandangkan PKR tetap bekerjasama dengan parti KUALI Mat Sabu walaupun mengetahui ia merupakan parti serpihan Pas
"Walaupun ada segelintir pemimpin PKR yang menghormati pendirian dan pandangan Pas, namun rentetan isu sebelum ini memperlihatkan parti itu lebih selesa mengambil keputusan tanpa berbincang atau mengambil kira rakan tahallufnya berhubung hal-hal berkaitan.
Sedangkan kata mereka, PKR lebih banyak bergantung harap kepada PAS untuk menggerakkan jentera terutama menjelang kempen bagi menghadapi sebarang Pilihan Raya.

Namun sejak kebelakangan ini, PAS hanya dilihat bergerak secara bersendirian dan bersikap berdikari dalam menangani isu-isu politik dan masalah dan tidak mendapat sokongan PKR.
"Maka adalah lebih baik dalam pilihan raya akan datang kita bertanding di semua kerusi tanpa bekerjasama dengan parti-parti lain," kata usul tersebut.
Dari satu sudut, usul yang dibawa oleh Dewan Muslimat PAS Kedah ni memang masuk akal dan perlu disokong seratus peratus. Sepatutnya benda ni dah lama PAS ambik tindakan sedemikian.

Sehingga ke hari ini, takkan PAS masih tak perasaan yang PKR lansung tidak menghormati PAS sebagai rakan sekutu mereka dalam Politik. Sebaliknya mereka lebih cenderung menyokong PAN dan DAPigs.

Kalau betul PKR menghormati PAS sebagai rakan sekutu mereka, takkan diorang sanggup mempermain - mainkan asas perjuangan yang menjadi dasar kepada PAS selama hari ini?

Tengok jelah apa yang dibuat PKR terhadap PAS. PKR bukan sahaja telah menubuhkan sebuah lagi gabungan Pakatan dengan DAPigs dan PAN. Malah mereka juga sering minta PAS mengalah dalam pelbagai perkara.

Maka kesimpulannya, sudah sampai waktu bagi PAS untuk memikirkan semula kedudukan mereka dengan PKR demi untuk menjaga maruah serta integriti mereka sendiri. Kalau tidak, sampai bila - bila PAS akan dianggap sebagai 'Pelacur' kepada PKR!!!
Categories: , ,

2 ulasan:

  1. Tak payah cerai la.. nati nak rujuk balik pulak, buat susah kadi je...

    BalasPadam
    Balasan
    1. MAKNA DEMOKARSI OLEH ORANG PAS-IK IALAH.....APA DEMO MAU KASI.......FAHAM.....

      MAKNA MERDEKA OLEH ORANG2 PAS-IK IALAH.......MAU DUIT KA.....MENGERTI KAMU......FAHAM.....

      Padam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping