Rabu, Jun 22, 2016

Pada hakikatnya, PAS tak perlu nak mengabihkan masa nak 'Sekolahkan' Si Rafizi ni. Memang dah jadi tabiat dia sejak dari kecik lagi. Asal kalah je, dia pasti akan salahkan orang lain.

Sifat 'Sore Loser' yang ditonjolkan oleh Si Rafizi tu membuktikan ke-JUMUD-an pemikiran dia sebagai seorang manusia. Lagi pun, otak dia dah memang tak boleh nak bersikap terbuka.

Semuanya kerana ia dipenuhi dengan "Sampah Sarap" yang sarat dengan Fitnah semata - mata. Maka sebab itu Si Rafizi tu tak mampu nak berfikiran matang dan menerima kekalahan.

Apa yang jelas, tindakan kebudak - budakkan yang ditonjolkan oleh Si Rafizi tu sebelum ini dengan menyalahkan pengundi sebagai punca kekalahan Pakatan Haprak tu adalah sangat tidak wajar.

Walaubagaimana pun, Naib Presiden PAS Pusat ni masih nak juga beri nasihat kepada Si Rafizi tu supaya dia berubah dan dapat menjadi seorang manusia yang lebih berguna dari sekarang.

Katanya, tindakan yang dilakukan oleh Si Rafizi itu membuktikan bahawa dia tidak mempunyai hati yang terbuka dan enggan menerima kekalahan itu sebagai satu pengajaran buatnya.
"Saya beri pandangan kepada semua pihak yang kalah supaya bersikap terbuka dan realistik, sebagaimana kita (PAS) pun terima kekalahan itu secara terbuka dan menganggapnya sebagai satu cabaran kepada kita untuk memperkuat parti pada masa akan datang," katanya kepada pemberita selepas menghadiri mesyuarat Exco di Kompleks Kota Darul Naim, pada Selasa.
Jika sebelum ini, bukan sahaja Rafizi, malah bekas calon parti KUALI Si Mat Sabu tu pun turut melakukan tindakan yang sama, menyalahkan pengundi kerana menyebabkan dia kalah.

Pokok pangkalnya, pemimpin dikalangan puak Pakatan Haprak ni lebih selesa untuk menunding jari dan menjadikan rakyat sebagai 'Kambing Hitam' bagi menutup kelemahan mereka.

Sedangkan hakikatnya, diorang sendiri yang GAGAL membuatkan pengundi berasa yakin bahawa mereka mampu menjaga kebajikan serta kepentingan rakyat secara keseluruhan. Apa yang mereka mampu lakukan hanya menabur fitnah dan buat tohmahan semata - mata!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Arrkk nak bagitau abe rafizi, parti pan elok dibubarkan saja. Ahlinya masuk pkr.rasanye don sungai bloh setuju dengan arrkkk. Ark.... arrkkkk.

    BalasPadam
  2. Rafizi dah GIAN..maklumle 'seko burung tu dah kene kurung'..tu yg meroyan..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping