Selasa, Jun 07, 2016

Presiden parti KUALI yang juga merupakan Bekas Timbalan Presiden PAS Pusat, Mohamad Sabu melabelkan PAS kini sebagai parti ‘Tidak Boleh Menang’ ekoran keputusan parti itu berpisah dengan DAPigs.

Mat Sabu berkata, sejarah politik di Malaysia telah menunjukkan bahawa mana-mana parti yang bertanding bersendirian dalam pilihan raya akan menemui kegagalan dalam perjuangan.
“Sekarang, akibat pergolakan politik, PAS kembali keseorangan. Dari sudut hukum pilihan raya, PAS tentu dah tak boleh menang.
“Kita masuk pilihan raya nak menang, melainkan kalau kita masuk pilihan raya dengan tujuan hanya nak bertanding,” katanya ketika menyampaikan ceramah di Dataran Tonggak 10 di sini, malam Sabtu.
Hadir sama Penasihat DAP Lim Kit Siang, Pengarah Komunikasi Amanah Khalid Samad, Pengarah Pilihan Raya PKR Datuk Saifuddin Nasution dan beberapa pimpinan Pakatan Harapan.

Mat Sabu juga turut berkata, Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Besar adalah peluang untuk pengundi-pengundi PAS, terutama pengundi muda untuk melakukan perubahan supaya tidak mensia-siakan undi dengan memilih PAS.
“Politik di Malaysia tak boleh bersendirian. ‘Sorry’lah…Abang Mat orang lama ni, bukan sehari dua dalam politik, umur 60 lebih, cuma nampak muda.
“Jika kita balik keseorangan, tak boleh menang, saya nak nasihat elok-elok ni, inilah peluang tuan-tuan nak berubah, saya harap semua ahli PAS di Sungai Besar ini jangan sia-siakan undi,” katanya.
Beliau turut memberi contoh kemenangan di Meru, Seri Kembangan, Bangi dan Paya Jaras adalah disebabkan faktor kepelbagaian kaum dalam Pakatan Rakyat yang mendokong satu perjuangan.

Mengimbas penglibatan PAS dalam politik di Selangor, Mat Sabu berkata, parti itu hanya berjaya memenangi kerusi pada pilihan raya  2008 dan 2013 ketika bergabung bersama PKR dan DAP.

Apa yang jelas, kenyataan Si Mat Sabu tu membuktikan bahawa dia seorang pemimpin yang tak mengenang budi. Si Mat Sabu tu lupa, bukan DAPigs yang menaikkan nama dia dalam Politik.

Tanpa PAS, jangan kata Si Mat Sabu tu mampu memegang jawatan Timbalan Presiden sebelum ini. Bahkan nak bertanding dalam Pilihan Raya pun Si Mat Sabu tu tak layak!!! Jadi, jangan la Si Mat Sabu tu nak tunjuk lagak tak tentu arah pulak!!!
Categories: ,

4 ulasan:

  1. lawan dulu la pundek.. tgk siapa kuat

    BalasPadam
  2. Pundek tu ape nye? Sotong bakar ke?

    BalasPadam
  3. BAKPO ABE MAT DOK SIBOK PASAL PARTI PAS LAgi,balik jago parti sendiri,bagus laa kalu pas tak kuat gak,tentu pan buleh menang mudah,bukan ke hok tu yang abe mat nak kan.tolol melantun2.

    BalasPadam
  4. Harakah tiada lagi orang mahu beli.....lagi mahu cerita ka.??
    Porahhhhhh

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping