Khamis, Julai 28, 2016

Huh! Memang dasar tak tau nak bertanggung jawab sungguh Si Guan Eng ni. Bila tak dapat apa yang diinginkan, mula la dia meroyan tak tentu arah dan keluarkan 'Kata Dua' yang berbaur ugutan.

Dengar katanya, Si Tokong DAPigs tu mengamuk sakan di pejabat selepas mendengar keputusan yang dibuat oleh PKR untuk tidak menyokong cadangan membubarkan DUN Pulau Pinang tu.

PKR dalam kenyataan rasminya semalam menolak cadangan DAPigs itu dan memberikan alasan yang mereka masih 'Tidak Yakin' dengan saranan untuk mengadakan Pilihan Raya mengejut.

Malah PKR melalui Presidennya, Wan Azizah semalam juga turut menyatakan bahawa pihaknya akan mengambil masa yang agak panjang bagi memberikan pertimbangan yang sewajarnya.

Mungkin selepas mendengar keputusan itu yang membuatkan Si Guan Eng tu mula meroyan tak tentu arah dan menyebabkan dia seolah - olah memberi kata dua kepada rakan sekutunya itu.

Guan Eng dalam kenyataan yang dibuat semalam dilihat terus memberikan tekanan dan desakan kepada PKR agar bersetuju dengan cadangan yang dibuat bagi mengadakan Pilihan Raya mengejut.

Bahkan Si Ketua Menteri Pulau Pinang itu juga turut mendakwa bahawa partinya tidak boleh mengambil masa yang terlalu lama untuk mendapatkan persetujuan dari rakan sekutunya.
"Biarlah rasional. Kalau kita cakap tahun depan, ia memang tidak munasabah. Anda tidak boleh tetapkan tempoh masa, tetapi jika anda cakap mengenai tahun depan, maka adalah mustahil ketika ini.
"Bila kita bercakap tentang pilihan raya, ia perlu dilakukan dengan segera. (Ia) tidak boleh dilambatkan melainkan keadaan baharu yang terjadi atau terdapat perubahan," kata Lim.
Secara tidak lansung, kenyataan itu boleh disifatkan sebagai 'Kata Dua' yang berbaur ugutan terhadap PKR; sama ada mereka 'Setuju atau Tidak' dengan cadangan yang telah dibuat.

Walaupun Si Guan Eng tu sebelum ini memberikan alasan bahawa Pilihan Raya mengejut itu perlu dilakukan bagi mengukuhkan kedudukan Pakatan di Pulau Pinang, namun alasan itu tak masuk akal.

Ramai yang melihat, cadangan untuk mengadakan Pilihan Raya mengejut itu sebagai satu langkah untuk menyelamatkan Bontot Guan Eng meremehkan pendakwaan SPRM terhadapnya.

Pokok pangkalnya, dari satu sudut, keputusan yang dibuat oleh PKR sebelum ini membuktikan bahawa parti itu mengakui yang Si Guan Eng dan DAPigs ni hanya sekadar nak menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri. Itu pasal la PKR tak setuju!!!
Categories: , ,

5 ulasan:

  1. Kata dua telur. Sebab takut akan kebongkaran penang tunnel dan banglo cheap sale sebab tarak swimming pool.

    Jaga2 admin. Bila anda mengata DAP, PAN akan mengamuk. Biasalah PAN kan anjing DAP

    BalasPadam
  2. DAP ketepikan PAN bincang tentang PRN kata Mujahid.

    Woiiiii Mangkuk, DAP boleh ugut PKR tapi untuk PAN pula takyah ugut la buang masa. Kao tak bagi khadam makan dan minum mampuslah itu khadam.

    Wooooi mujahid? Hang denhaq tak

    BalasPadam
  3. Klu mahkamah putuskn bersalah maka ia tetap brsalah wlpun 10 kali pr diadakn.

    BalasPadam
  4. Prn saja2 nak buat..harap2 isu mahkamah dpt ditenggelamkan....dap dan auta blom dpt dipisahkan...

    BalasPadam
  5. Tak patut PKR buat mcm tu...masa buat langkah kajang DAP tk persoal pun kewajaran diadakan Pilihan raya..DAP support 100% PKR.time DAP sesak sgt nk buat PRN, PKR byk songeh pulak..LGE dah sesak sgt tu..silap2 di penjarakan..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping