Sabtu, Julai 30, 2016

Heh! Seperti mana yang sudah kita duga, Si Mat Sabu Presiden parti Ternakan DAPigs ni lambat laun pasti akan tampil mempertahankan buah kerandut Tuan Besarnya dari serangan PKR.

Biarpun mereka dari satu Pakatan yang sama, tapi nampak sangat kecenderungan parti yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu memang berat sebelah dan sering kali menyebelahi DAPigs.

Maka tak salah la apabila masyarakat Malaysia secara majoritinya melabelkan PAN ni sebagai sebuah parti Ternakan DAPigs yang bertuankan Abang Besar mereka dalam Pakatan.

Dalam kehangatan 'Perang Media' diantara DAPigs dan PKR pada ketika ini, Si Mat Sabu ni tetiba muncul dengan kenyataan yang seolah - olah memberi peringatan kepada rakan sekutunya itu.

Kenyataan yang dibuat oleh Si Mat Sabu tu jelas ditujukan kepada PKR yang sebelum ini telah membuat keputusan untuk menolak cadangan DAPigs bagi mengadakan Pilihan Raya mengejut.

PKR melalui Presiden partinya telah memutuskan bahawa parti itu kekal dengan pendirian 'Tidak Yakin' dengan cadangan yang dibuat oleh DAPigs bagi menyelamatkan bontot Guan Eng.

Ekoran keputusan yang dibuat oleh PKR itu yang menyebabkan Si Mat Sabu ni melatah, lalu mengeluarkan amaran serta peringatan terbuka kepada parti tersebut supaya mengenang budi.
“Walaupun kami yang menjadi mangsa kerana mempertahankan konsep Pakatan Rakyat (termasuk digelar Anwarinas), namun kami tetap bersabar. Kami akan terus bekerja untuk menjayakan kerjasama parti-parti politik atas kepentingan bersama menghadapi BN,” katanya dalam satu kenyataan.
Jika dilihat dari satu sudut, kenyataan yang dibuat oleh Si Mat Sabu tu memberikan gambaran seolah - olah PKR ni Angkuh dan Lupa Diri apabila tidak mengenang jasa mereka.

Apa yang jelas, pendirian Si Mat Sabu itu sekali lagi menjadi bukti bahawa parti KUALI dibawah pimpinanya pada ketika ini hanya sekadar Barua Ternakan yang memakan dedak dari DAPigs. Maka sebab itulah diorang sanggup bertindak sedemikian terhadap PKR!!!
Categories: ,

6 ulasan:

  1. Sudah lah Mat Sabu, kau tak de karisma, tak de IQ, tak de intelligence, tak de ilmu,tak de tokoh kepimpinan langsung. Yang kau ada ilmu maki hamun, ilmu kelentong... itu je. Apa2 organisasi yg di pimpin oleh Mat Sabu tak akan kekal... sebaliknya akan hancussss terkojolll.

    BalasPadam
  2. mat sabu aarrkk nak bagi tau, kalau nak berjaya berguru dengan tok guru yahudi. nik aziz haji hadi jangan layan buang masa jee. Dia orung kalau cakap api neraka kiamat api neraka kiamat kau seperay diorung dengan fire extinguisher.

    BalasPadam
  3. Both bengong dan tak cerdik bagi komen. Engkau orang ingat sejarah politik mat sabu baru setahun dua macam engkau orang. Musuh kita adalah BN. Dok berperang dan mengutuk sesama PH , pasai apa. Longlak la hampa ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. sepatutnya musuh ialah kafir harbi ini bermusuh sesama islam. tu sbb sampai islam asyik bergadoh sesama sendiri bkn mencari musuh yg sebenanya musuh islam...tololllssss

      Padam
  4. mat o mat....muka ko dah basuh ke?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping