Sabtu, Julai 30, 2016

Heh! Kan dah nampak sangat yang puak DAPigs ni memang suka berubah fikiran dan tidak tetap dengan pendirian mereka seperti mana yang telah didakwa oleh puak PKR tu sebelum ini?

Masa PKR kata yang diorang ni suka keluarkan alasan yang tak masuk akal untuk mengadakan Pilihan Raya mengejut di Pulau Pinang tu, mati - matian DApigs cuba menafikannya.

Tapi kalau kita lihat dari kenyataan yang dikeluarkan oleh pemimpin DAPigs ni pun kita dapat lihat sejauh mana kebenaran terhadap dakwaan yang dibuat oleh pemimpin PKR itu sendiri.

Sebagai contoh, kenyataan yang dibuat oleh Pengerusi DAPigs Pulau Pinang ni. Sebelum ini, dia sendiri juga yang menafikan bahawa Rejim DAPigs akan membubarkan DUN dalam masa terdekat.

Malah, dia juga kata yang perkara mengenai cadangan untuk mengadakan Pilihan Raya mengejut itu tidak akan dibincang dan dibawa ke peringkat yang lebih tinggi dalam Pakatan.


Tapi, lain pulak dengan kenyataan yang dibuat baru - baru ini. Pengerusi DAPigs Pulau Pinang tu mendakwa mereka tidak mahu mengambil tahu tentang kerjasama diantara PKR dan PAS.
"Kami tidak perlu memikirkannya sehingga isu pokok sama ada persetujuan boleh dicapai atau tidak (untuk mengadakan PRN), itu lebih penting dari isu sampingan.
"Saya tidak ada apa-apa komen tentang hal-hal lain, saya lebih berminat untuk mendapatkan keputusan pertama. Adalah penting keputusan pertama diperoleh dahulu, kemudian butiran lain boleh diusahakan," katanya.
Jika dilihat dari satu sudut, kenyataan Pengerusi DAPigs Pulau Pinang itu seolah - olah memberikan gambaran bahawa dia menyokong cadangan untuk mengadakan Pilihan Raya tersebut.

Kan nampak sangat yang ianya berbeza dari pendirian asal yang dibuatnya sebelum ini? Tidakkah itu membuktikan bahawa Pengerusi DAPigs Pulau Pinang tu suka cakap berbelit - belit?

Pokok pangkalnya, DAPigs sibuk nak mendesak agar Pilihan Raya mengejut itu nak diadakan secepat mungkin adalah untuk menyelamatkan Bontot Guan Eng itu sahaja semata - mata. Tapi, diorang saja bagi alasan Retorik untuk mengelirukan rakyat!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. I suka kopi janda meletop and pisang goreng cheese hanggus tokey ayu restoren laBu

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping