Ahad, Julai 31, 2016

Pulak dah? Yang PAS sibuk sangat nak suruh DAPigs buat pemilihan parti ni pasal apa? Apa pulak kaitannya pemilihan parti itu dengan Pilihan Raya mengejut yang telah dicadangkan sebelum ini?

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan oleh Ketua Penerangan PAS semalam, parti itu mendesak agar DAPigs mengadakan pemilihan parti, bukannya sibuk nak buat Pilihan Raya Negeri.

Katanya, tindakan DAPigs memberikan alasan untuk mengadakan Pilihan Raya mengejut itu bagi mengukur sokongan rakyat kepada Rejim DAPigs Pulau Pinang adalah tidak masuk akal.

Malah PAS juga berpendapat, usaha untuk menyelamatkan maruah Lim Guan Eng bukan sahaja dilihat sebagai memperjudikan proses demokrasi, bahkan ia memberi tekanan kepada mahkamah.
"Mengakui bahawa institusi kehakiman mesti telus dan bebas dalam perbicaraan kes ini dan diberikan ruang sewajarnya untuk melaksanakan tugasnya dengan penuh integriti. LGE juga tidak wajar dipersalahkan sehinggalah dibuktikan sebaliknya.
"Namun, orang awam juga tidak boleh diperalatkan dan diheret sama untuk menghakimi kes ini berasaskan kepada persepsi semata-mata dan sehingga menimbulkan prejudis pula terhadap institusi kehakiman dan keputusan yang dibuat olehnya.
"Sekiranya benar DAP mahu mengukur tahap keyakinan terhadapnya, tindakan yang lebih berobjektif yang patut dilaksanakan oleh DAP ialah menyegerakan pemilihan parti; bukannya menangguhkan lagi proses itu. Keyakinan ahli-ahli parti terhadap parti sendiri adalah lebih utama untuk diukur dahulu," katanya dalam satu kenyataan semalam.
Kalau dilihat dari satu sudut, cadangan Ketua Penerangan PAS tu masuk akal juga. Sewajarnya, DAPigs selesaikan dulu pemilihan parti mereka sendiri. Jangan sibuk nak buat benda lain. Ini tidak, pemilihan parti pun kelam kabut, dah nak dihuru - harakan rakyat pulak!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Buat pilihan raya awal pun tak guna. Tunggu je kes mahkamah tu.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping