Selasa, Ogos 16, 2016

Heh! Setakat ini, kita takde lagi dengar cerita pasal pendirian DAPigs terhadap 'Angan-Angan' Si Husam nak failkan saman terhadap syarikat Red Granite ekoran pendedahan DOJ.

Tapi yang pernah kita dengar sebelum ini, DAPigs cukup 'Ghairah' nak ambik tindakan undang - undang dan memfailkan saman terhadap dakwaan yang dibuat oleh Razali Rahman.

Dakwaan yang mula berkumandang semula dalam laman media sosial sejak malam semalam memaparkan kenyataan panas yang dibuat oleh Punahsihat DAPigs, Si Kit Siang tu.

Dalam poster infografik tersebut menyatakan tempoh Tujuh Bulan sudah berlalu. Namun malangnya, parti 'Abang Besar' dalam Pakatan Haprak tu masih tidak mengambil tindakan pun.

Sebaliknya, DAPigs hanya sekadar mendiamkan diri dari menjelaskan kepada rakyat mengenai dakwaan yang dibuat oleh Bekas Pegawai Khas kepada anak Si Kit Siang tu sebelum ini.

Jika sebelum ini, Mohamad Razali Abdul Rahman mendedahkan penglibatan pemimpin DAPigs dengan pihak Singapura serta menerima habuan dari Rejim Israel sebanyak RM 1.2 billion.

Apabila pendedahan itu disiarkan dilaman media sosial dan menarik perhatian media arus perdana, DAPigs mula menggelupor tak tentu arah dan mengugut nak saman Razali.

Tapi, kenapa sampai hari ini puak DAPigs tu tak ambik tindakan tersebut? Kenapa sebaliknya mereka hanya cuba mendiamkan diri dan tidak memfailkan saman terhadap Razali?

Persoalan itu perlu DAPigs jelaskan kepada rakyat secara umum. Adakah mereka tidak mempunyai cukup wang untuk membiayai tindakan tersebut? Kalau tak cukup duit, diorang boleh kutip derma.

Sedangkan dalam kes Si Guan ENg tu, dengan begitu mudah DAPigs dapat kumpul RM 1juta, inikan pulak nak kumpul derma bagi membiayai kos memfailkan saman terhadap Razali. Takkan itu pun DAPigs tak mampu nak buat!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Tunggu bincang dgn Pan dulu ke?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping