Jumaat, Ogos 12, 2016

Alahai!!! Memang kesian betul tengok nasib yang menimpa Minah DAPigs ni ibarat macam orang dah jatuh ditimpa tangga. Sekarang, dia tergolek masuk dalam lubang longkang pulak.

Kalau sebelum ini, nama Si Minah DAPigs ni telah digugurkan dari menjadi ADUN mewakili partinya. Dah tak dapat jadi calon, dia pulak dituduh menyeleweng dana wakil rakyat.

Dek kerana tak puas hati nama dia dibuang dan dituduh sedemikian rupa, Si Minah ni cuba menegakkan kebenaran dengan memfailkan saman terhadap DAPigs. Itu pun tak berjaya juga.

Sekarang pihak mahkamah rayuan pula menolak permohonan Si Minah ni atas alasan mereka tidak mempunyai bidang kuasa untuk menerima keputusan yang dibuat oleh mahkamah tinggi.
PUTRAJAYA: Mahkamah Rayuan di sini pada Khamis menolak rayuan yang dibawa bekas anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) kawasan Teratai Jenice Lee Ying Ha dan pemangku pengerusi DAP kebangsaan Tan Kok Wai dalam dua saman fitnah.
Tiga panel hakim yang dipengerusikan Hakim Datuk Rohana Yusuf memutuskan tiada sebab untuk campur tangan dengan keputusan-keputusan Mahkamah Tinggi.
Turut bersidang bersama beliau ialah Hakim Tan Sri Idrus Harun dan Datuk Mary Lim Thiam Suan.
Lee merayu terhadap keputusan Mahkamah Tinggi yang menolak saman fitnahnya yang difailkan terhadap Tan dengan mendakwa beliau telah mengeluarkan kenyataan fitnah terhadapnya kepada pemberita pada 23 April 2013, hari ketiga berkempen untuk pilihan raya umum ke-13.
Beliau mendakwa kenyataan Tan telah diterbitkan oleh portal berita Cina dan menjejaskan kedudukan beliau, kewibawaan, integriti dan reputasi secara peribadi dan dalam arena politik.
Kesian kan? Itulah nasib bila menjadi Ahli DAPigs. Bukan sahaja dia ditendang keluar dari parti, bahkan maruah diri dia juga turut digadai oleh parti tersebut begitu sahaja. Tapi apa boleh buat. Dia sendiri jugak yang cari penyakit. Siapa suruh dia percaya sangat pada parti Ultra Chauvanist tu!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping