Khamis, Ogos 11, 2016

Aduhai!!! Kesiannya la menengok Si Wan Azizah ni. Makin hari makin nanyuk pulak dah gayanya. Mungkin masa dia buat sidang media ni, Si Wan Azizah tu lupa nak makan ubat kot.

Dalam kenyataan media yang dibuat hari ini, Si Wan Azizah tu mendakwa Pakatan Haprak tu mampu untuk mengagihkan kerusi sama seperti yang biasa dilakukan oleh Barisan Nasional.

Kenyataan Wan Azizah itu bersandarkan keyakinan itu kepada kebolehan Barisan Nasional menguruskan pengagihan kerusi dengan baik walaupun ia membabitkan 14 buah parti komponen. 

Kata Si Wan Azizah, keadaan itu jauh berbeza jika hendak dibandingkan dengan Pakatan Haprak yang hanya ada tiga buah parti sahaja, tidak termasuk PAS serta parti pembangkang Sabah dan Sarawak.
"Kalau dibanding dengan BN, mereka ada 14 parti yang bergabung bersama. Masa kita bersama Barisan Alternatif (BA) memang kita ada logo bersama tapi tidak diluluskan ROS dan kita dalam agenda untuk lawan rasuah, salahguna kuasa dan ketidakadilan," katanya dalam sidang medianya di ibu pejabat PKR, hari ini.
Kenyataan itu sahaja sudah membuktikan yang Si Wan Azizah tu lupa apa yang berlaku dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak yang lalu dimana partinya sendiri berebut kerusi dengan DAPigs.

Perebutan kerusi itu telah mengakibatkan DAPigs kehilangan banyak kerusi Dewan Undangan Negeri manakala PKR pula tidak bertambah sebarang kerusi yang ditandingi mereka.

Itu belum kita cerita perihal Pilihan Raya Umum yang lalu dimana ada kepimpinan di kawasan yang tidak puas hati dengan pengagihan kerusi yang telah dibuat oleh Pakatan Haprak tu.

Ingat lagi cerita Si Lim Kit Siang kena baling dengan telur di Jerantut? Insiden itu berlaku ekoran ketidak-puasan hati pemimpin DAPigs Jerantut terhadap keputusan yang dibuat oleh Pakatan.
Maka secara kesimpulannya, kenyataan yang dibuat oleh Si Wan Azizah ini membuktikan bahawa dia tidak berpijak dibumi yang nyata. Suka sangat hidup dalam dunia khayalan dia semata - mata. Patut la ramai yang anggap Si Wan Azizah ni macam 'Tunggul Kayu'!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Malangnya nasib pkr ada ketua mcm ni

    BalasPadam
  2. Selama wan azizah tercongok sebagai ketua pkr selama tu pkr tak leh maju

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping