Jumaat, Ogos 19, 2016

Nampak gayanya, penyakit kronik dalam PAN ni dah semakin tenat ekoran takde sebarang kejayaan lansung yang dicapai sebagai parti alternatif yang dikatakan berpaksi kepada "Perjuangan Islam".

Secara umumnya, ramai yang tahu bahawa PAN hanya diwujudkan sebagai pengganti kepada PAS yang sebelum ini telah ditendang keluar dari gabungan Pakatan Haprak tu oleh DAPigs.

Maka atas dasar itu ramai yang melihat PAN ini bukan sebuah parti yang Independence kerana mereka terpaksa bergantung harap kepada orang lain demi memastikan survibal Politik mereka.

Nak pulak bagi pemimpin - pemimpin yang ada jawatan pada ketika ini. Untuk mengekalkan jawatan tersebut, mereka perlu berpaut pada dahan yang cukup kukuh seperti DAPigs.

Jadi, tak salah sekiranya ada yang berpendapat, PAN hanya sekadar menjadi Khadam atau parti 'Ternakan DAPigs' semata - mata demi menjaga kepentingan Politi Peribadi pihak tertentu.

Walaupun orang - orang tua dulu tak ramai yang cerdik, tapi setidak - tidaknya, diorang pun tau, "Kalau ikut nafsu akan lesu... kalau ikut hati akan mati". Itu pepatah mereka selama ini.

Tinggal lagi, pemimpin PAN yang tak sedar diri ni tak peduli dengan apa yang orang nak kata. Apa yang penting bagi mereka hanya menjaga kedudukan dan jawatan masing - masing.

Kalau sebelum ini, mereka Ghairah dengan kehebatan diri Geng 18 atau Geng Haru Biru - GHB) yang suka ikut nafsu GELOJOH nak menguasai PAS dengan cara KHIANAT dari dalam.

Tapi akhirnya tindakan itu hanya mem-BODOH-kan diri mereka sendiri apabila mereka kalah teruk dalam pemilihan parti dan seterusnya membawa kekecewaan mereka itu sampai hari ini.

Maka secara kesimpulannya, tak salah la kalau ada pertemuan sulit yang diadakan sebelum ini diantara pemimpin Pakatan yang mendesak agar PAN itu dibubarkan dan mereka diserap ke dalam DAPigs.

Sebab REALITInya, PAN ni hanya ibarat macam Kerakap Atas Batu sahaja. ATAU dalam erti kata mudahnya, PAN ni ada pun tak memberikan sebarang faedah dan sekadar menyusahkan orang lain. Jadi, kalau diorang takde pun LAGI BAGUS!!! 
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Pan perasan dpt sokongan rakyat. Cakap berapi api tpi kosong. Siapa nak percaya...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping