Jumaat, Ogos 19, 2016

Phuii!!! Kalau macam ni gayanya nak jadi Ketua Pembangkang, baik tak payah. Kot ye pun ada yang Gila nak kejar jawatan tu, takkan la dia sanggup nak gi 'sembah' orang lain pulak, ye tak.

Itu baru nak jadi Ketua Pembangkang. Belum nak jadi Perdana Menteri lagi. Gamaknya, kalau Pakatan Haprak tu menang nanti, macam pulak gayanya orang tu nak dapat jadi Perdana Menteri?

Tapi kalau dilihat dari satu sudut, apa yang dinyatakan oleh penganalisis Politik ni ada betulnya jugak. Kot kalau ada yang berhajat nak jawatan Ketua Pembangkang tu, dia perlu 'Kow Tow' pada tiga orang ni.

Menurut kata seorang penganalisis Politik semalam, sekiranya kerusi Ketua Pembangkang tu hendak diberikan kepada orang lain, maka dia perlu dapatkan persetujuan dari DAPigs, PKR dan PAS.
“Masalah yang ada hari ini, pembangkang sendiri terbahagi kepada dua kelompok. Jadi beliau (Muhyiddin) memerlukan kerjasama daripada kombinasi parti yang ada untuk memegang jawatan tersebut.
“Persoalannya, sejauh mana beliau (Muhyiddin) akan mendapat kerjasama daripada wakil pembangkang memandangkan percakaran yang berlaku dalam blok pembangkang masih belum selesai sehingga kini,” katanya, semalam.
Menurut kata penganalisis Politik itu lagi, kapasiti sebagai bekas Timbalan Perdana Menteri juga tidak dilihat sebagai satu kelebihan untuk dilantik sebagai Ketua Pembangkang di Parlimen.
“Masih ramai pemimpin atau veteran pembangkang yang lebih arif mengenai perjuangan pembangkang untuk diletakkan di posisi tersebut,” katanya.
Dalam erti kata lainnya, jika benar seseorang tu berhajat nak jadi Ketua Pembangkang atau ada cita - cita nak jadi 'Abang Besar', maka dia perlu tunduk kepada kehendak orang lain terlebih dahulu.

ATAU, dalam erti kata mudahnya, waima orang yang pernah pegang jawatan Timbalan Perdana Menteri sekali pun belum layak nak menggantikan Si Wan Azizah tu sebagai Ketua Pembangkang.

Tapi percaya la. Mati hidup semula pun, puak Pakatan Haprak yang terdiri dari DAPigs, PKR mahupun PAS yang dah terkeluar dari Pakatan tu pun takkan semudah itu nak beri laluan kepada orang luar. Walaupun Ketua Pembangkang yang ada sekarang ni ibarat macam 'Tunggul Kayu'!!!
Categories:

2 ulasan:

  1. Selagi brsekongkol dgn Dap selama itulah majoriti rakyat tak boleh terima.

    BalasPadam
  2. Yeye r ak bokk,igt cite sal gmbo kat ats. Nk gk tau jwtn ap y die nk smpi cium bon*** org..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping