Ahad, Ogos 07, 2016

Jika sebelum ini, pelbagai pihak pernah membuat andaian bahawa parti KUALI yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu hanya merupakan Barua DAPigs dan PKR, diorang mati - matian tak nak percaya.

Bahkan dakwaan kononnya kewujudan parti itu hanya semata - mata untuk menentang PAS juga tidak diakui dan sering dinafikan oleh pucuk pimpinan Parti Ternakan DAPigs tu secara terbuka.

Tapi hakikatnya, memang itulah tujuan DAPigs menternak parti KUALI yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu supaya terus tunduk dan akur kepada segala kehendak serta kemahuan DAPigs.

Realitinya memang cukup jelas apabila parti KUALI Si Mat Sabu tu memutuskan bahawa mereka hanya akan bertanding dikerusi milik PAS dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Perkara itu dinyatakan sendiri oleh Pengerusi PAN Selangor yang turut memberikan alasan bahawa gabungan dalam Pakatan pada ketika ini hanya terdiri daripada tiga buah parti sahaja.
"Selagi status sekarang ini tiga parti (dalam Pakatan Harapan) maka selagi itu kerusi yang kita (Amanah) akan bertanding adalah kerusi mana PAS bertanding. Itu adalah keputusan Amanah kecuali ada perubahan barisan pembangkang. Tapi kalau setakat hari ini tiada perubahan, itulah dia.
"Kita tidak tahu lepas ini bagaimana. Sekiranya PAS putuskan untuk menyertai Pakatan Harapan, kami kena bincang semula bersama tiga komponen yang ada sebab dia parti mendatang, baru nak masuk (Pakatan Harapan)," katanya kepada Antarapos.
Secara tidak lansung, kenyataan itu memberikan gambaran seolah - olah DAPigs dan PKR masih tidak sedia berkongsi kerusi dan mempercayai parti KUALI Si Mat Sabu tu secara menyeluruh.

Apa yang jelas, tindakan DAPigs dan PKR yang enggan memberikan laluan kepada parti KUALI Si Mat Sabu tu bertanding dikawasan mereka membuktikan bahawa mereka tidak yakin.

Tapi, kita tak boleh nak salahkan DAPigs dan PKR kerana tidak mempunyai keyakinan terhadap parti KUALI Si Mat Sabu tu yang masih GAGAL menonjolkan kemampuan mereka.

Pokok pangkalnya, sama ada parti itu tetap berikrar mahu menewaskan PAS dikawasan mereka dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang hanya membuktikan satu perkara sahaja iaitu DAPigs dan PKR cuma nak menjaga kepentingan Politik Peribadi diorang sendiri!!!
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. Sejak penubuhannya dah nampak Pan jdi parti suruhan Dap. Tak ngaku la tpi rkyat tahu semua tu.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping