Rabu, Ogos 17, 2016

Itu pun belum cerita pasal pembahagian kerusi menjelang Pilihan Raya Umum yang akan datang, penyokong kedua - dua parti berkenaan dah mula nak memburukkan sesama sendiri.

Apabila Abdul Rahman Abdul Talib mula melemparkan sumpah seranah kepada PKR, ia memberi gambaran bahawa ada yang tidak kena dengan hubungan kedua - dua parti tersebut.

Abdul Rahman Abdul Talib atau lebih dikenali sebagai Tulang Besi merupakan penyokong tegar PAN melemparkan lapan kata nista kepada PKR hanya kerana menuduh PAN sebagai khadam DAPigs.

Walaupun tidak menyatakan sebab kenapa dia melemparkan nista itu, namun blogger pro PAS memberi sedikit pencerahan apa yang sedang berlaku dalam Kerajaan Selangor mutakhir ini.

Antara lain, blogger Pro PAS, Tentera Semut Grup mendakwa pimpinan PAN menyerang pimpinan PKR di SUK kerana maklumat sulit hasil perbincangan yang tersiar di media sosial.

Memetik sumber daripada PKR, blogger itu juga turut mendedahkan enam perkara yang telah diputuskan dalam mesyuarat tersebut untuk mengekalkan kemenangan Pakatan di Selangor iaitu :
1. PKR akan bertanding di kerusi yang sama dalam PRU 13.
2. DAP akan bertanding di kerusi yang pernah ditandingi masa PRU 13.
3. PAS juga akan bertanding dikerusi yang pernah ditandingi dalam PRU 13.
4. BERSATU pula akan diberi kerusi dari DAP dan PKR untuk ditandingi.
5. PAN pula dicadang oleh pimpinan DAP supaya dibubarkan dan pimpinan PAN diberi beberapa kerusi ‘ehsan’ dari DAP. Ini kerana PAN ‘tidak menonjol, tidak mendapat sambutan dan tidak disukai’ oleh kebanyakan rakyat.
6. PKR dan DAP risau jika PAN bertanding akan kalah. Oleh itu PAN akan diserap ke dalam dalam DAP. Tapi pemimpin PAN tak setuju.
Blog itu juga turut mengulas kenyataan Naib Presiden PKR yang menegaskan parti itu akan tetap menjalinkan kerjasama dengan PAS, disebalik penubuhan platform Gagasan Sejahtera.
“Fahaman disebalik ayat tersurat ialah PKR bimbangkan kerusi MB terlepas dari genggaman PKR sekarang… Dalam bahasa tersirat… PKR sedang mengemis jawatan MB Selangor untuk dijadikan ‘kerusi tradisi’ PKR untuk survival selepas PRU14 nanti…," ulasnya.
Maka kesimpulan yang dibuat melalui blog tersebut, rata - rata pemerhati Politik kebanyakan mengatakan kewujudan PAN sebelum ini hanya merupakan satu ‘Penyesalan’ buat PKR dan DAPigs kerana strategi yang direncanakan telah GAGAL dan MUSNAH!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Parti ternakan Dap tu tak guna langsung dlm politik tanah air. Sekadar kacau daun je...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping