Rabu, Ogos 17, 2016

Heh! Tak sangka pulak yang puak parti KUALI Ternakan DAPigs ni akan terasa hati apabila mereka digelarkan sebagai 'Khadam DAPigs' secara terbuka sedangkan memang itu lah realitinya.

Malah, apabila DAPigs membatalkan cadangan untuk mengadakan Pilihan Raya mengejut hanya kerana ianya tidak dipersetujui oleh PKR membuatkan pemimpin PAN semakin sakit hati.

Bagi sesetengah pihak, keputusan DAPigs membatalkan hasrat mereka untuk mengadakan Pilihan Raya itu telah meranapkan impian PAN memiliki kerusi mereka sendiri secara mutlak.

Semenjak ditubuhkan, PAN hanya melompat macam berok kena belacan dan didakwa syok sendiri. Diorang ada kerusi ADUN dan MP pun hanya hasil samunan bersama persatuan penyamun.

Perkara itu cukup jelas apabila PAN bertanding dalam Pilihan Raya Kecil Parlimen Kuala Kangsar dan Sungai Besar yang menyaksikan mereka kekalahan teruk kepada Barisan Nasional.

Walaubagaimana pun, pemimpin PAN masih menyalahkan PAS dengan menyembunyikan rasa terkilan mereka terhadap ke-GAGAL-an PKR dalam memujuk PAS supaya tidak bertanding.

Kekecewaan PAN terhadap PKR itu semakin bertambah apabila parti itu mengadakan pertemuan secara sulit dengan pemimpin PPBM yang diketuai oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin.
Jika dilihat dari satu sudut, pertemuan yang diadakan secara sulit itu dianggap sebagai satu muslihat terancang PKR untuk meminggirkan PAN menjelang Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Pendedahan mengenai peminggiran PAN itu telah dibuat secara terbuka oleh blogger Pro PAS yang mendakwa PKR sedang mengemis jawatan Menteri Besar Selangor selepas PRU akan datang.

Pokok pangkalnya, kekecewaan PAN terhadap PKR itu cuba disembunyikan oleh pemimpin mereka dengan memburukkan PAS secara terbuka sedangkan hakikatnya, PAN sendiri perlu mengakui bahawa mereka hanya sekadar 'Badut' dalam Politik Malaysia ketika ini!!!
Categories: , , , ,

1 ulasan:

  1. Pan tak sedar diri bahawa mereka tak diperlukan dlm politik negara. Sekadar menyebok saja.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping