Rabu, Ogos 17, 2016

Heh! Nampak gayanya pancing PKR ni dah mengena apabila PAS membuat keputusan, hanya parti itu sahaja yang dibenarkan untuk bertanding dalam PRU akan datang di Kelantan.

Jika sebelum ini, PKR dilihat cuba nak mengendeng PAS dan memikat parti itu supaya tidak meninggalkan mereka apabila PAS mahu menubuhkan Gagasan Sejahtera dengan parti Ikatan.

PAS dalam kenyataan sebelum ini menegaskan bahawa parti itu menolak sebarang bekerjasama dengan Pakatan Haprak yang turut dianggotai oleh PKR menjelang PRU akan datang.

Walaubagaimana pun, Naib Presiden PAS merangkap Timbalan Menteri Besar Kelantan menyatakan bahawa hanya PKR sahaja yang akan dibenarkan untuk bertanding di Negeri tersebut.
“Kalau kita nak ambil semangat satu lawan satu dengan BN ini, maknanya parti selain PAS dan PKR, tak boleh bertanding di Kelantan (pada PRU akan datang). (Jadi) jangan kacaulah,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Majlis Penutup Hari Sayyidatina Khadijah di sini, hari ini.
Secara tidak lansung, kenyataan yang dibuat oleh Timbalan Menteri Besar Kelantan itu memberikan isyarat yang cukup jelas kepada parti KUALI Ternakan DAPigs pimpinan Si Mat Sabu tu.

Kalau ikut susunan percaturan Pakatan Haprak yang dianggotai oleh DAPigs, PKR dan PAN, mana - mana kerusi yang akan ditandingi oleh PAN adalah merupakan kerusi asal PAS.

Perencanaan itu dibuat kerana mereka menganggap PAN sebagai parti yang menggantikan PAS dalam Pakatan Haramjadah tu sebelum ini. Maka, mana mungkin PAN akan menurut kehendak PAS ini secara terbuka dan membuktikan parti itu hanya 'Berangan - Angan'!!!
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping