Khamis, Ogos 11, 2016

Belum pun pihak Jabatan Pendaftar Pertubuhan (RoS) mengesahkan parti baru yang dicadangkan, DAPigs awal - awal dah memberi signal, menolak sebarang kerjasama dengan mereka.

Menurut jurucakap Pemuda DAPigs, parti yang ditubuhkan oleh Bekas Timbalan Perdana Menteri itu bersifat 'Rasis' dan mendiskriminasikan kaum walaupun ianya dibuka kepada semua.

Malah wakil Pemuda DAPigs itu juga turut menganggap parti yang bakal ditubuhkan oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin itu tidak ada bezanya jika hendak dibandingkan dengan UMNO atau pun PAS.
“Usaha untuk menjadikan ahli bukan Melayu sebagai ahli bersekutu (sekunder) serta melarang ahli-ahli tersebut daripada mengundi serta menyertai pemilihan parti adalah salah satu bentuk politik perkauman.
“Sesebuah parti politik yang membezakan ahli mengikut kaum dan warna kulit jelas merupakan diskriminasi kaum,” katanya menerusi kenyataan.
Pengarah Pendidikan Politik Pemuda DAPigs itu juga berkata, dasar kaum yang diamalkan oleh PPBM itu merupakan percaturan Politik Silam yang tidak harus diguna pakai lagi pada ketika ini.
“Langkah sedemikian bukan sahaja tidak akan disokong oleh pengundi bandar yang progresif, malah pengundi luar bandar turut tidak dapat membezakan antara Umno dengan Bersatu.
“Dan sudah pasti mereka tidak akan mengundi parti sebegini yang hanya ditubuhkan untuk menumpaskan rejim Najib” tegasnya.
Dalam erti kata lainnya, DAPigs sendiri sudah membuat ketetapan akan menolak sebarang kerjasama dengan parti yang hanya memperjuangkan kepentingan satu kaum seperti PPBM.

Dari satu sudut, kenyataan yang dikeluarkan oleh wakil Pemuda DAPigs itu membuktikan bahawa parti itu cuba nak menjadi 'Abang Besar' dalam barisan Pakatan Pembangkang pada ketika ini.

Tanpa persetujuan atau pun 'Lampu Hijau' dari mereka, maka sudah pasti parti baru yang bakal diterajui oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin itu tidak akan bersekutu dengan Pakatan Haprak.

Namun, melihat kepada DAPigs itu sendiri, mereka pun tidak memberikan laluan mudah kepada bangsa lain untuk menjadi pemimpin tertinggi. Lebih - lebih lagi dikalangan orang Melayu. Jadi, tak payah la DAPigs nak berlagak macam diorang tu 'Maksum' sangat!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Lantak kau orang lah labu....parti baru ke..lama ke...blm tentu boleh survive....ambik ikhtibar SEMANGAT 46 dulu...natural death..

    BalasPadam
  2. Dap dah rasa trgugat kot2 tak blh jdi abg besar dlm ph.

    BalasPadam
  3. KIHKIHKIH............Macam-macam tajuk muncul.
    Mahyiddin sombong, party racis, Dap takmaw sokong, Pkr
    tak campor, pemimpin tak mahu join, cilok lambang botox!
    HEHEHE.........BAGUS! BAGUS! BAGUS.................FREE PUBLICITY.
    THE MORE THE MARRIER.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping