Sabtu, Ogos 20, 2016

Heh! Inilah corak amalan Politik Retorik dan Hipokrit yang seringkali dijadikan santapan puak Pakatan Haprak ni sebenarnya. Lain yang dicakap dimulut, tapi lain pulak yang dipraktikkan.

Nak pulak dikalangan puak DAPigs yang suka mendabik dada menggelarkan diri mereka sebagai "Abang Besar" dalam Pakatan Haprak tu. Permainan Politik mereka jelas bertaraf Longkang.

Jika selama hari ini, puak DAPigs tu sibuk melaung - laungkan slogan "Malaysian Malaysia" yang menjadi dasar parti itu bagi menuntut hak kesaksamaan dan sama rata diantara rakyat Malaysia.

Dalam erti kata mudahnya, DAPigs mahu semua rakyat Malaysia dilayan dengan sama rata dan tidak diasingkan mengikut kaum atau bangsa tertentu. Itu diantara dasar perjuangan DAPigs.

Malah, DAPigs sering kali mengutuk serta mengecam mana - mana parti yang disifatkan sebagai parti perkauman seperti UMNO dan PAS kerana memperjuangkan hak satu bangsa sahaja.

Bahkan MCA dan MIC juga turut menjadi sasaran serangan DAPigs yang sering dilabelkan sebagai parti yang bersifat perkauman kerana memperjuangkan kaum Cina dan India secara berasingan.

Tapi, kalau kita lihat kepada status serta kenyataan yang dikeluarkan oleh pemimpin DAPigs selama hari ini, mereka juga sering kali menjaja sentimen perkauman dikalangan rakyat.

Kalau kita kata parti DAPigs ni sebagai sebuah parti Chauvanist, pandai pulak puak DAPigs ni meroyan tak tentu arah. Tapi bila melihat status dilaman media sosial membuktikan sebaliknya.

Nak pulak yang berkaitan dengan acara Badminton di temasya Sukan Olimpik di Rio yang sedang berlansung pada ketika ini. Status yang dimuat-naikkan oleh pemimpin DAPigs itu jelas membuktikan yang mereka ni bersifat RASIS biarpun dalam acara sukan!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Parti perosak yg sepatutnya dah lama dibuang ke laut.

    BalasPadam
  2. Padan muka ronnie makaroni...cina xboleh..sudah kalah maaa...

    BalasPadam
  3. Ronnie Liu Tan Khiew is a Racist? Biggest Racist??

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping