Rabu, Ogos 03, 2016

Pengasas NGO Pro PKR, SAMM hari ini mendesak Exco Selangor, Elizabeth Wong meletakkan jawatannya kerana didakwa menipu mengenai status tanah pertanian di Paya Indah Wetlands.

Pengasas NGO itu berkata, ini kerana wakil Rejim Pakatan Selangor dalam sidang DUN semalam tidak tampil dengan bukti serta fakta bagi menafikan status tanah berkenaan telah ditukar.

Si Chagubard tu sebelum ini memberi tempoh sehingga semalam kepada Elizabeth untuk membuktikan bahawa Rejim Pakatan Selanngor tidak melakukan pelengkungan semula tanah pertanian tersebut. 
"Cabaran saya ialah sama ada saya keluar dengan bukti yang hari ini kita dedahkan atau kerajaan negeri serta exco terbabit (Elizabeth) terpaksa mengambil tanggung jawab meletakkan jawatan kerana mereka menipu. 
"Ketika zaman pemerintahan Tan Sri Khalid dinyatakan dengan jelas merujuk kepada lot 65804 Mukim Tanjong Dua Belas Daerah Kuala Langat daripada pertanian kepada bangunan kediaman, permohanan ditukar oleh Salak Land Development Sdn bhd seperti syor PTD Selangor perenggan 11 kertas ringkasan kerana berdasarkan rancangan tempatan 2020 kawasan tersebut di dalam kawasan Paya Indah Wetland.
"Maknanya dinyatakan dalam dokumen yang sebelum ini kawasan ini kawasan Paya Indah Wetlands dan kamu tukar, kerana bahagian itu dikekalkan Menteri Besar sebelum ini," katanya di sidang media di sini hari ini.
Si Chagubard itu turut membuat dakwaan bahawa Rejim Pakatan Selangor itu juga cuba untuk menyembunyikan maklumat yang berkaitan dengan tanah di Paya Indah Wetlands.  
"Carian kita telah cuba buat lagi pada minggu lepas di pejabat daerah Kuala Langat sebab untuk cari data tanah, kena pergi ke pejabat daerah, bayar untuk carian rasmi sebanyak RM30 dan kita boleh dapat semua data.
"Tetapi tanah ini tidak boleh dibuat carian di pejabat daerah maknanya setelah ia telah dibongkar, saya tidak pasti adakah ia ditutup atau tidak, cuma ia perkara pelik.
"Carian sudah dibuat sekitar bulan Mei yang lepas sebelum kita buat (dedahkan) benda ini, dalam carian ini ternyata kategori kegunaan tanah dan syarat nyata telah ditukar," katanya lagi.
Isu penukaran status tanah Paya Indah Wetlands itu dibongkar minggu lalu dengan menampilkan apa yang didakwa sebagai minit mesyuarat exco bagi menyokong hujahnya bagi membuktikan wujudnya penyelewengan dalam Rejim Pakatan Selangor!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. INI BETINA SEBELUM MENANG PRU...BUKAN MAIN LAGI NGAN ISU ALAM SEKITARNYA. BILA DAH MENANG BARU TAU BETINA GERSANG NI SANGGUP TUNJUK BELUKAR SEMAK SAMUN KEPUNYAANYA. SEBAGAI CONTOH ALAM SEKITAR TEPELIHARA.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping