Ahad, Ogos 07, 2016

Tony Pua kini cuba menggambarkan dirinya sebagai menjadi "Barua Nombor 1" kepada Setiausaha Agung DAPigs, Lim Guan Eng dan “transformasi Tony ke "DeDark Side" kini jelas sempurna.

"Kebijaksanaan yang tidak diragui" Pengerusi DAPigs Selangor itu nampaknya belum bersedia untuk menghancurkan minda rakyat terhadap amalan rasuah apabila dia cuba mempertahankan Guan Eng.

Tony dipetik sebagai pemimpin yang TAKUT nak meminta ahli DAPigs agar mendesak Guan Eng untuk melepaskan jawatannya meskipun sehingga dirinya dilabel sebagai Barua atau Balaci.

Tony sewajarnya menyusul desakan itu apabila pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM) mendakwa Guan Eng dengan amalan rasuah ketika membeli sebuah rumah mewah sebelum ini.

Tindakan Guan Eng yang membeli rumah tersebut dibawah harga pasaran dilihat sebagai satu penyelewengan oleh pihak SPRM memandangkan pemilik rumah tersebut mempunyai kepentingan dalam Rejim DAPigs Pulau Pinang.

Tony sebaliknya dilihat cuba membuat “mainan kata-kata yang sangat pintar”, untuk merendahkan pemikiran rakyat, mencemarkan tanggapan terhadap rasuah Guan Eng dan cuba menarik simpati mereka.

Tindakan berdiam diri Tony terhadap dakwaan SPRM ke atas Guan Eng membuktikan bahawa DAPigs cuba menyembunyikan penyelewengan kuasa yang telah dilakukan oleh Ketua Menteri Pulau Pinang itu.B

Beberapa bulan lalu, SPRM memfailkan dakwaan di mahkamah untuk mendakwa Lim Guan Eng berhubung isu pembelian rumah banglow mewah 'Terlajak Muruh" milik Ketua Menteri itu. 

SPRM mendakwa pembelian berkenaan diperoleh daripada hasil penyelewengan kuasa oleh Guan Eng terhadap pemilik syarikat yang mempunyai kepentingan dalam projek Rejim DAPigs Pulau Pinang.

Walaubagaimana pun, Guan Eng dalam kenyataannya sebelum ini berkata tindakan SPRM itu merupakan tindakan Politik yang sengaja dilakukan oleh pihak Kerajaan Barisan Nasional terhadap dirinya.

Malah Guan Eng dalam beberapa siri 'Roadshow' yang diadakan sebelum ini turut menegaskan bahawa tindakan SPRM itu bukan merupakan pendakwaan jenayah yang telah dilakukannya.

Sehubungan dengan itu, Guan Eng yang dalam keadaan terdesak cuba mengheret rakyat Pulau Pinang dan mengugut untuk mengadakan Pilihan Raya mengejut bagi menutup kemaluannya sendiri. Namun ianya tidak dipersetujui oleh PKR yang takut kehilangan kerusi!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Klu tak bersalah buat apa nak kalut sangat sampai nak bubar dun.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping