Sabtu, Ogos 20, 2016

Depan nampak baik, boleh berdiri sepentas menghentam Kerajaan dan kemudian bergambar sambil tangan berpaut antara satu sama lain. Tapi REALITInya, jauh dari dugaan kita.

Hakikatnya, itu semua hanya sekadar 'Wayang Politik Longkang' yang sering diamalkan oleh Pakatan Haprak tu. Ianya tak lebih dari sekadar lakonan Retorik mereka untuk kelirukan rakyat.

Usaha DAPigs untuk memperlekehkan parti baharu Tun Dr Mahathir Mohamed berjaya apabila ia turut disambut secara bersahut-sahutan oleh rakan parti kompenan Pakatan Harapan, PKR.

Serangan bermula dari Pengarah Pendidikan Politik Pemuda DAPigs Kebangsaan yang melabel parti yang ditunjangni oleh Tun Mahathir serta bekas pemimpin UMNO sebagai RASIS.

Ia kemudiannya disambut pula dengan kenyataan Ketua DAPSY, Wong Kah Woh yang menganggap parti Mahathir itu sebagai ketinggalan zaman dan tidak sesuai dengan zaman kini.

Serangan-serangan DAPigs melalui sayap pemudanya, DAPSY dan kemudian disambut bersahut-sahutan oleh pimpinan PKR, termasuk yang terbaharu daripada Setiausaha Agung PKR, Rafizi Ramli.

Facebooker pro PAN, Langitbiru menganggap semua alasan berkaitan dengan parti Mahathir itu adalah alasan yang sengaja direkayasa untuk menggambarkan ketidaksukaan sesetengah pimpinan Pakatan Harapan terhadap parti baharu itu.
“Ah…. alasan UTAMA mereka, BERSATU ini parti RASIS seperti acuan asal mereka, UMNO! Sedangkan PKR, bagi mereka sebuah parti berbilang kaum, (yang sangat praktikal). DAN PH juga menolak Perkauman!
“Itu bagi Langitbiru hanya ‘SEKADAR ALASAN’. Apa jua tindakan, perlu bagi alasan. Dan itulah alasan sebagai syarat kpd ketidaksukaan mereka kepada BERSATU. Alasan sebenar di lubuk hati, tiada siapa yg tahu!
Namun begitu, tidak kurang juga yang berpersepsi, alasan sebenarnya mereka SEMEMANGNYA tidak mahu BERSATU! Ada elemen “Dendam Kesumat” di sana!,”ulasnya.
MINDA AIDCNews berpendapat semua serangan terhadap parti baharu Mahathir itu didalangi oleh Penasihat DAPigs, Lim Kit Siang yang menggunakan taktik ‘baling batu sembunyi tangan.’

Menurutnya, sepanjang sejarah DAPigs menyertai gabungan dengan parti Melayu bermula pada tahun 1990 iaitu Gagasan Rakyat dan Barisan Alternatif (BA) pada tahun 1999, DAPigs bukan ‘KETUA’ sama ada secara rasmi atau tidak dalam kedua-dua pakatan itu.

Maka sebab itu sekarang dapat dilihat dengan jelas DAPigs cuba menguasai Pakatan dengan mewujudkan parti Ternakan dari perpecahan PAS bagi membolehkan mereka menjadi 'Abang Besar' dan memenuhi segala kehendak serta kemahuan Politik Peribadi sendiri!!!
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping