Selasa, Ogos 02, 2016

Heh! Nampak sangat RETORIKnya kenyataan yang dibuat oleh Si Ketua Menteri Pulau Pinang ni. Mungkin dia ingat rakyat Malaysia ni senang sangat nak diperbodohkan gamaknya.

Jika sebelum ini, usaha Si Guan Eng tu nak menyelamatkan bontot dia dari dimalukan telah menemui jalan buntu apabila PKR enggan beri kerjasama untuk mengadakan Pilihan Raya mengejut.

Maka terpaksa la Si Guan Eng tu mencari jalan lain untuk memastikan wayang opera dia diteruskan bagi menagih simpati murahan dari kalangan rakyat demi kepentingan dirinya sendiri.

Kali ini, Si Guan Eng tu mendakwa kononnya dia sanggup berhadapan dengan Usul Undi Tidak Percaya menjelang sidang Dewan Undangan Negeri yang akan diadakan tidak lama lagi.
"Sekiranya ada usul undi tidak percaya, kami dalam Pakatan Harapan akan menghadapinya, kami tidak akan lari daripada undi tidak percaya seperti yang berlaku di Parlimen. Kami akan berdepan dengannya dan ia harus dibenarkan kerana ini satu proses demokrasi," katanya pada sidang media semalam.
Hakikatnya, kenyataan yang dibuat oleh Si Guan Eng tu hanya boleh dilihat sebagai satu usaha terdesaknya untuk meraih simpati murahan dari rakyat dengan mainan Politik Longkang.

Bahkan, kenyataan yang dibuat oleh Si Guan Eng itu juga boleh dianggap sebagai tindakan nak memperbodohkan rakyat dipelbagai peringkat dan menyembunyikan kemaluannya sendiri.

Realitinya semua orang tau, usul Undi Tidak Percaya itu tidak akan dibentangkan kerana yang menguasai sidang DUN Pulau Pinang tu pada ketika adalah dikalangan Rejim DAPigs itu sendiri.

Sama seperti usul yang dibawa oleh seorang wakil rakyat DAPigs sebelum ini untuk menghadkan tempoh seorang Ketua Menteri juga ditolak mentah - mentah sebelum ia dibentangkan.

Jadi, bagaimana mungkin Usul Undi Tidak Percaya akan diterima oleh pihak Dewan sekiranya perkara sedemikian dikawal ketat oleh kroni DAPigs itu sendiri? Kan nampak tak masuk akal?

Itu membuktikan bahawa Si Guan Eng bukan la benar - benar bersedia nak menghadapi usul sedemikian. Setakat mulut dia je yang bercakap, tapi bila ada pihak yang failkan usul tu nanti, dia jugak yang akan berikan tekanan supaya usul itu ditolak sebelum dibentangkan!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Ooii Dogs & Pigs...buat kerja la, fokus dlm aktiviti2 pembangunan infra dan rakyat la. Ini asyik berpolitik setiap hari..360 hari setahun tak henti henti. Tak de kerja lain ke, dlm DUN pun berlakun saja tapi apa satu kerja pun tak buat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul sangat.....dah naik menyampah aku dgn pakatan taik ni..

      Padam
  2. Cakap tak serupa bikin la...tpi ada jg parti yg kata Dap ni baik punya...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping