Selasa, September 13, 2016

Jika suatu ketika dahulu, Tengku Razaleigh pernah dianggap sebagai Musuh Utama kepada Tun Mahatihir dizaman era perpecahan UMNO 1986 sehingga tertubuhnya parti Semangat 46.

Maka sudah pasti veteran Politik itu cukup mengenali permainan Politik yang terhidang dihadapan matanya pada ketika ini. Nak pulak bila ianya mengaitkan dua pemimpin utama ini.

Tengku Razaleigh, atau lebih dikenali dengan nama gelaran Ku Li membuat kesimpulan bahawa pertemuan diantara Anwar dengan Tun Mahathir hanya sekadar gimik Politik semata - mata.

Pertemuan bekas Perdana Menteri Tun Mahathir dengan Si Ketua Penipu tu di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada Isnin lepas hanya disifatkan sebagai mempunyai motif Politik tertentu.

Ahli Parlimen Gua Musang itu berkata pertemuan itu mungkin helah Politik Tun Mahathir bagi menarik sokongan terhadap PPBM yang baru didaftarkan, selain cuba nak menjalin kerjasama.
"Mesti ada sesuatu (pertemuan Dr Mahathir dengan Anwar). Dr Mahathir selalu buat kejutan, tetapi saya percaya pertemuan tersebut hanya demi kepentingan politik semata-mata," katanya kepada pemberita.
Apa yang jelas, dari kenyataan yang dibuat oleh Ku Li itu membuktikan bahawa tindakan kedua - dua pemimpin itu bertemu bukan atas dasar untuk menjaga kepentingan rakyat Malaysia.

Sebaliknya, mereka hanya bertemu semata - mata untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri sahaja dengan alasan mahu menumbangkan Kerajaan Barisan Nasional.

Namun, jika dilihat dari satu sudut, kenyataan yang dibuat oleh Ku Li itu juga turut membayangkan betapa terdesaknya puak Pakatan Haprak ni sampai sanggup bermain wayang.

Tapi, tak heran la kalau mereka sanggup buat kerja macam tu demi untuk merampas kuasa. Perkara itu memang sudah menjadi lumrah apabila mereka terlalu ghairah mahu mengejar cita - cita demi kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri!!!
Categories: ,

5 ulasan:

  1. KULI patut tahu.
    He is the best PLAYER IN TOWN

    BalasPadam
  2. Kuli org lama...bnyk pngalaman brsama madey. Dia dah blh agak agenda madey tu.

    BalasPadam
  3. KU LI yang kuat main politik putar belit.

    Angan-angan nak jadi PM.

    Apalah KU LI berbanding dengan MB Perak Dato Dr. Zambry Abdul Kadir?

    MB Perak lebih layak jadi PM berbanding KU LI yang memendam cita-cita nak jadi PM.

    Alangkah malang nya Malaysia kalau KU LI jadi PM.

    BalasPadam
  4. KU LI yang kuat main politik putar belit.

    Angan-angan nak jadi PM.

    Apalah KU LI berbanding dengan MB Perak Dato Dr. Zambry Abdul Kadir?

    MB Perak lebih layak jadi PM berbanding KU LI yang memendam cita-cita nak jadi PM.

    Alangkah malang nya Malaysia kalau KU LI jadi PM.

    BalasPadam
  5. Mmg malang msia jika kuali jadi pm..nih pon hipo juga. Org politik..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping