Isnin, Oktober 17, 2016

Mengkala kata hati dah tak suka tu ye tak. Memang macam - macam la alasan yang akan diberikan asalkan ianya dapat mengaburi mata rakyat secara terang - terangan. Waima alasan yang diberikan itu hanya sekadar bertaraf Longkang semata - mata.

Demi untuk menegakkan dasar perjuangan DAPigs yang ternyata sejak dari dulu lagi menolak perlaksanaan Hukum Islam, maka tak heran la sekiranya puak DAPigs tu sanggup menghidangkan pelbagai alasan bagi menjustifikasikan tindakan mereka.

Dan sepertimana kebiasaannya, pemimpin dikalangan puak DAPigs ini akan bersembunyi disebalik Perlembagaan Persekutuan yang sering dijadikan sebagai perisai utama untuk merealisasikan tujuan mereka yang menentang Islam secara terbuka.

Tampil memberikan alasan kononnya DAPigs tidak menentang Islam, Si Guan Eng tu kata DAPigs menentang cadangan PAS untuk meminda Akta Rang Undang - Undang Mahkamah Syariah (RUU 355) adalah berdasarkan kepada Perlembagaan.
IPOH - DAP menolak pindaan Rang Undang-undang (RUU) Akta 355 untuk memperluaskan bidang kuasa mahkamah syariah kerana bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan.

Setiausaha Agungnya, Lim Guan Eng berkata, perkara itu hanya akan terlaksana jika pindaan Perlembagaan dibuat menerusi sokongan dua pertiga ahli Parlimen di Dewan Rakyat.

"Perkara ini berkaitan undang-undang dan secara automatik mesti dilaksanakan mengikut lunas perundangan yang tertakluk di bawah Perlembagaan. Kita tak boleh langgar sesuka hati kerana ia menjadi asas kepada pembentukan Malaysia hingga ke hari ini," katanya.
Namun, Si Guan Eng tu dilihat sengaja menyembunyikan fakta berkaitan dengan perbezaan kuasa mahkamah Syariah dengan mahkamah Sivil yang jelas mempunyai bidang kuasa mereka yang tersendiri dan hanya menjurus kepada umat Islam sahaja.

Sebagai contoh, mahkamah Syariah mempunyai kuasa untuk mengenakan denda kepada umat Islam yang tidak berpuasa dibulan Ramadhan sedangkan bidang kuasa itu tidak ada dalam mahkamah Sivil kerana ianya tidak melibatkan orang Bukan Islam.

Itu salah satu contoh mudah yang GAGAL difahami oleh Si Tokong DAPigs itu. Maka apa yang jelas, tindakan yang dilakukan oleh Si Guan Eng ini hanya sekadar satu langkah untuk menghasut orang Bukan Islam membenci PAS dan menjadikan parti itu sebagai Musuh Utama yang perlu ditentang habis - habisan!!!
Categories: , ,

4 ulasan:

  1. Sejak dulu lgi Dap ni tak nak Islam dimartabatkan. Umat Islam wajib tolak Dap dlm pru akan datang.

    BalasPadam
  2. BAKPO PULOK NOK TOLOK DAP,KAN KER LIM GONE ENG TU SETARAF KHALIFAH ABDUL AZIZ LEBIH TINGGI MARTABAT DARI NIK AZIZI

    BalasPadam
  3. penolakkan dapigs mca mic gerakan hokkien dll trhadap ruu355 ini brdasarkn rasa kebencian mrka trhdap umat islam. kita melihat tindakan in suatu penghinaan yg sgt besar trhadap umat islam keseluruhannya. mrka sedar bhw umat mlyu mudah d jualbeli dn d perbodohkn dgn kilauan wang ringgit cntohnya pan. ttpi kerisauan mrka itu sebenarnya menzahirkn rasa bimbang dn tkut umat mlyu islam bersatupadu d atas lndasan islam yang akhirnya akan merugikn politik dan ekonomi mrka. jika d lihat dri sudut politik apabila umat mlyu islam ini sekata dan senada brpaksikn dgn dua kalimah keramat (syahadah) itu sudah pastilah umat islam berpegang kpd satu ikatan yg sgt kuat (ajaran islam) dpt mmbentuk perpaduan yg sgt utuh yg tdk blh d goncang atau d goyang oleh mrka (musuh islam),maka niat tersembunyi mrka utk menguasai negara ini melalui politik licik mrka tdk akan berjaya. mrka menjadikn singapura sbg sumber inspirasi dn berazam memerintah negara ini. mrka mempunyai senjata yg ampuh (kekuasaan ekonomi) utk menjayakn rncangan tersebut. sangat malang sekali umat melayu islam ini tdk menyedari hakikat ini krn d khayalkn mrka dgn candu dan buaian kata2 lunak dn dedak sehingga sanggup mengeluarkn kata2 kesat dn maki hamun kpd pemimpin2 islam dn ulama2 pewaris para nabi. dari sudut ekonomi pula mrka bimbang business mrka akan merosot apabila ruu355 ini d luluskn parlimen. cuba kita amati betul2 dlm bidang undang2 berapa peratus shj umat mlyu islam yg mnjadi peguam. tk sampai pun 20 peratus. selainnya adalah bukan islam. maknanya selama ini ramai dari kalangan bukan islam telah mengaut pendapatan lumayan dr profesion perundangan ini. ramai pelanggan2 mrka terdiri dr kalangan umat mlayu islam. jika ruu355 ini d luluskn sudah pastilah kes2 perundangan yg berkaitan umat mlyu akan d bw k mahkamah syariyyah. mk peguam islam sahaja yg akan mengedalikn kes tersebut. yg kedua umat islam mlyu tdk lg akan berani membeli arak secara sembarangan atau melanggani pusat2 perjudian dan pelacuran dgn sewenang2nya. oleh itu sebagai umat islam yg mengakui Allah sebagai tuhan dan Muhammad sbg rasulnya marilah sama2 kita insaf dn segera bertaubat kembali kpd Allah dan Rasulnya dgn menyokong dn bekrjasama utk merealisasikn ruu355 termaktub dlm perlembgaan negara kita sbg negara islam dn menolak golongan2 luar yg cuba memecahbelahkn umat mlyu islam. kita jauhkn sokongan kita kpd mrka dn juga talibarut mrka dr kalangan umat islam yg munafik dn mnjd pengkhianat kpd agama bangsa dn negara... takbiiiirrr... Allahu albar.
    .

    BalasPadam
  4. SJKC yang jelas bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan boleh pulak DAP tu buat senyap jer. ishh...ishhh...ishhhhh

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping