Ahad, Oktober 23, 2016

Mungkin dek kerana dah terlalu muak dengan tingkah laku PAS yang sejak kebelakangan ini mula menunjukkan perangai buruk yang tak disenangi oleh PKR membuatkan anak buah Si Azmin ni mula memberontak secara terang - terangan.

Berdasarkan kepada perkembangan semasa, PAS mula dilihat cenderung memberi kritikan secara terbuka terhadap perangai Haramjadah yang dipamerkan oleh pemimpin Pakatan yang dianggotai oleh DAPigs, PKR dan parti Ternakan DAPigs, PAN.

Malah konflik berkepentingan diantara PAS dan PKR mula tercetus apabila PKR enggan meninggalkan DAPigs dan PAN yang sebelum ini menganggap PAS sebagai sebuah parti yang engkar terhadap konsensus yang dipersetujui dalam Pakatan.

Kemelut yang melanda PAS dan PKR juga menjadi semakin hangat apabila pemimpin kanan parti itu tampil membuat dakwaan dengan menyatakan bahawa PAS merupakan sebuah parti yang kerap kali melakukan Pengkhianatan secara terbuka.

Berdasarkan perkembangan terkini, blogger Pro PKR yang lebih dikenali Omak Kau memberitahu terdapat usaha daripada pihak Angkatan Muda Keadilan (AMK) untuk mendesak pimpinan PKR agar memutuskan hubungan politik dengan PAS.
“Omak dapat info menyatakan dalam waktu terdekat ini suatu rombongan AMK Selangor diketuai Ketua AMK Cabang Gombak Sdr Zainol Abidin Mohamed akan ke Ibu Pejabat PKR Tropicana desak agar PKR putuskan hubungan dengan PAS dalam kadar segera.
“Sebagai permulaan akan keseriusan dan kesungguhan desakan ini, AMK Cabang Gombak yang dikepalainya akan memutuskan hubungan dengan PAS Kawasan Gombak. Mohon penjernihan demi kebenaran akan info ini,” dedah Omak dalam Facebook hari ini.
Zainol Abidin (bertanda bulat gambar di atas), selain Ketua AMK Cabang Gombak juga merupakan Naib Pengerusi AMK Selangor. Cabang Gombak juga dianggap kubu terkuat PKR kerana Ahli Parlimennya adalah Timbalan Presiden PKR.

Azmin juga memegang jawatan sebagai Ketua Cabang PKR Gombak yang juga merupakan Menteri Besar Selangor. Selain itu, ADUN Dewan Undangan Negeri (DUN) Batu Caves, Amiruddin Shari merupakan Timbalan Ketua Cabang PKR Gombak.

Dalam masa sama, Azmin juga telah melantik Amiruddin sebagai Exco Pembangunan Generasi Muda, Sukan, Kebudayaan dan Pembangunan Usahawan Rejim Pakatan Selangor yang dipimpinnya pada ketika ini..

Dua lagi DUN yang terletak di bawah Parlimen Gombak adalah DUN Gombak Setia, YB Ust. Hasbullah Ridzwan dari PAS dan DUN Hulu Kelang YB Saari Sungip dari PAN.Namun kedua-dua ADUN itu sama ada dari PAS atau PAN tidak dilantik menganggotai jawatan Exco negeri.

Berdasarkan kedudukan Parlimen Gombak yang dianggap kubu terkuat PKR itu, maka tidak hairan apabila Chegubard (Badrul Hisham Saharin), ahli PKR seumur hidup yang dipecat dan Jeneral M menamakan Zainol Abidin Ketua AMK Cabang Gombak yang paling kaya.
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping