Rabu, Oktober 12, 2016

Heh! Nampak gayanya dendam kesumat Si Guan Eng ni terhadap PAS masih belum padam lagi rupanya walaupun pada ketika ini DAPigs dan gabungan NGO Bershit tu sedang mengalami ketandusan dari segi sokongan kepada rakyat.

Ketua Menteri (KM) Pulau Pinang yang kantoi kes rasuah pembelian rumah banglow mewah "Terlajak Murah" sebelum ini telah mengarahkan peguamnya mengambil tindakan undang - undang baru terhadap Ketua Penerangan PAS Pusat.

Pegawai khas undang-undang KM, Raja Syarafina Raja Shuib, berkata selepas sekurang-kurangnya selepas tiga minggu, Nasrudin masih gagal membayar kos pampasan, selepas menarik balik kenyataannya setelah disaman Lim.
“Ini ialah arahan daripada mahkamah yang mulia untuk defendan membuat bayaran tersebut serta membuktikan bahawa memang defendan menzahirkan perasaan kesal beliau atas tuduhan yang tidak berasas ke atas YAB KM dan menarik balik artikelnya.
“Kegagalan atau keengganan defendan untuk membayar jumlah yang diperintahkan merupakan suatu pengingkaran dan penghinaan perintah Mahkamah,” kata Raja Syarafina yang dipetik Malaysiakini.
Nasrudin, ahli Parlimen Temerloh pada 18 Januari lalu, menarik balik sebahagian kenyataannya pada 6 Ogos 2014 dan mengaku ia tiada asas Persetujuan bersama itu direkodkan di Mahkamah Tinggi Pulau Pinang dengan perintah membayar sebanyak RM10,000 sebagai pampasan.

Lim mengambil tindakan saman terhadap Nasrudin kerana mendakwa beliau menganugerahkan projek pembinaan terowong dasar laut RM4.63 bilion kepada Konsortium Zenith BUCG Bhd secara rundingan terus, walaupun Pakatan Rakyat menentang cara itu.

Ahli Parlimen Temerloh itu kemudian mempersoal mengapa Lim tidak dibidas sedangkan bekas menteri besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim diselar dan didesak meletak jawatan kerana projek Lebuh Raya Kinrara-Damansara.

Apa yang jelas, tindakan yang dilakukan oleh Si Guan Eng ni sebenarnya hanya sekadar satu taktik Politik untuk memburukkan imej serta memberi gambaran negatif kepada rakyat seolah - olah Ahli Parlimen Temerloh tu seorang yang Tidak Bertanggungjawab. Niat dia nak memburukkan PAS je kerjanya!!!
Categories: ,

1 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping