Ahad, Oktober 23, 2016

Hahaha!!! Mudah sangat Si Khalid 'Touching' bila ada orang kata tindakan puak Pakatan Haprak tu keluar dari sidang Dewan Rakyat sewaktu YAB Perdana Menteri membentangkan Bajet 2017 sebagai satu tindakan yang tidak Profesional.

Mungkin reaksi yang diberikan oleh Si Khalid Samad ni sebab dia 'Terasa Pedas' dengan sindiran yang telah diluahkan oleh Ketua Dewan Pemuda PAS tu semalam kot. Maka sebab itu la dia mula terkinja - kinja macam 'Beruk Kena Belacan'.

Dalam kenyataan Si Khalid Samad tu hari ini, dia mendakwa tindakan yang dilakukan Nik Abduh yang melabelkan Ahli Parlimen Pakatan sebagai tidak Profesional sebelum ini hanya sekadar mahu membela pemimpin yang menzalimi rakyat.

Pengarah Komunikasi parti Ternakan DAPigs itu dilihat cuba memberi amaran dan peringatan kepada pemimpin PAS dengan memetik nama Nik Abduh serta Ahli Parlimen Temerloh agar mereka tidak bersama dengan pemerintah yang zalim.
“Nik Abduh, Tantawi (Nasaruddin Hassan) dan yang lain wajar ingat, mereka sebagai wakil parti yang bernama Parti Islam sepatutnya mereka menjaga nama baik Islam, memimpin penentangan terhadap pemimpin kleptokrat, bukan membelanya. 
”Ada pemimpin parti mereka yang sebut Pas mesti dijadikan pemimpin; bagaimana ingin diterima sebagai pemimpin sedangkan tidak diperlihat kepimpinannya? Duduk dan redha pada penzalim sambil yang lain bangun menentangnya?” katanya kepada pemberita. 
Dalam masa yang sama, Si Khalid Samad tu juga turut membuat dakwaan kononnya pemimpin Kleptokrat tidak layak untuk memberikan ucapan didalam Dewan Rakyat yang dia anggap mulia sebagai lambang kekuasaan serta kepentingan rakyat.

Namun tindakan keluar dewan yang dilakukan oleh Si Khalid Samad dan rakan - rakannya dalam Pakatan Haprak tu yang sebenarnya satu tindakan yang tidak menghormati dewan serta mengenepikan kepentingan rakyat secara terbuka.

Dan bagi sesetengah pihak, dakwaan yang diluahkan oleh Si Khalid Samad terhadap PAS hanya memperlihatkan ke-GAGAL-an dia mengawal emosi selepas puak Pakatan Haprak tu dikritik oleh pelbagai pihak termasuk rakyat diperingkat akar umbi.

Apa yang jelas, tindakan yang dilakukan oleh Ahli Parlimen Pakatan Haprak seperti Si Khalid Samad tu Jumaat lepas bukan setakat tidak profesional. Sebaliknya mereka menonjolkan sifat kebudak - budakkan dan tidak bertanggungjawab terhadap rakyat yang memilih mereka sebagai wakil rakyat!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. hahahaha...cukup2 la tunjukkan bangang mu tuh dgn berpolitik kebudakkan2..kalau tak setuju bajet tuh korang bahas dan tolak waktu undian...bukan dgn terkinja2 mcm beruk tak dpt pisang

    BalasPadam
  2. Dah agak dah si Khalid ni akan melenting pertahankan tindakan bodohnya.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping