Ahad, Oktober 02, 2016

Heh! Cukup Ironik kan apabila kehidupan seseorang tu boleh jatuh merundum sedemikian rupa? Dulu boleh lagi dia bagi arahan kepada orang lain. Tapi sekarang, semuanya dah terbalik.

Hanya semata - mata nak mendapatkan sokongan simpati dari orang lain, maka terpaksa la dia menagih kasih dengan orang yang pada dasarnya memang dah tak sudi nak berkongsi kasih.

Malah sampai tahap dia sanggup jadi 'Keldai Tunggangan' orang lain. Perkara itu dinyatakan oleh pihak yang memberi sokongan atas dasar kepentingan Politik Peribadi mereka.

Jika sebelum ini, Si Timbalan Presiden PKR tu sendiri menawar diri hendak menjadi 'Orang Tengah' bagi mewujudkan rundingan dengan PAS untuk menghadapi Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Tetapi, rentetan sejarah Politik yang berlaku baru - baru ini membuktikan bahawa usaha Si Timbalan Presiden PKR yang mendahagakan kuasa itu GAGAL dilaksanakan dengan sempurna.

Maka, ke-GAGAL-an Timbalan Presiden PKR itu kini terpaksa ditanggung oleh Muhyiddin bagi melembutkan pendirian PAS sebagai usaha untuk mendapat peluang bertanding dalam PRU akan datang.

Walaubagaimanapun, peranan yang dimainkan oleh Muhyiddin Yassin itu bergantung kepada konsensus dikalangan puak Pakatan Haprak tu juga sama ada mereka menerimanya atau tidak.

Jika dilihat dari satu sudut, itu yang cuba disampaikan oleh Pengarah Pilihan Raya PKR dalam satu sesi dialog dihadapan penyokong PAN yang telah dianjurkan seminggu yang lalu.

Saifuddin berkata walaupun Muhyiddin diberi peranan berbincang dengan PAS untuk menjayakan konsep satu lawan satu, namun keputusan akhir bergantung kepada PKR, DAP dan PAN.

Dalam erti kata lainnya, Muhyiddin hanya sekadar dijadikan sebagai 'Budak Suruhan Pakatan' yang dihantar untuk mendapatkan sokongan simpati dari PAS bagi menjaga kepentingan Politik Peribadi Pakatan Haprak tu semata - mata!!!
Categories: ,

6 ulasan:

  1. Satu persatu hasil mahsul bumi kelantan dirompak keluar..rakyat melopong



    Ni ambo tak tahu apa yang nak dibanggakan oleh Kepimpinan Negeri Kelantan…. CNMC sudah kaut hampir 1000 kg emas dari bumi Kelantan , dia hanya bangga 2.975 kg bernilai RM400,000 pada bulan Julai tahun 2012 yang bukan dapat kepada Kelantan (melainkan sedikit royalti)….. sedangkan untuk tahun 2014 Kelantan hanya menerima RM4.7 juta sahaja royalti emas, dan hanya 3% tribute kepada SEDC yang kononnya USAHASAMA.

    Tak cukup dengan itu ,kini terbaru diberi kebenaran kepada CNMC untuk meneroka bumi sokor secara tidak terhad. Terlalu bodohkan anak Kelantan sehingga mahu menggali emas dibumi sendiri pun tak mampu?

    Kelstone (Anak Syarikat Kerajaan) yang dibarisi adun2 pun juga tak mampu mencatat keuntungan dan tak mampu nak uruskan emas dibumi sendiri….. #sampaibila? #bangunlahKelantan

    MAT JEK

    ……….

    FAKTA

    .2015 – mereka kaut 31,205.85 oz atau 885 kg apa yang Kelantan dapat?

    .projected asal masa mula company ni masuk katanya dapat 10 juta tp hanya dapat RM4.7 sahaja 2014, ini adalah jumlah keseluruhan semua lombong2 emas dikelantan.dan mereka kaut nilaian emas lebih dari RM100juta

    .Memang byk emas wat tubik…rugi, sepatutnya 100% guna kepakaran anak Kelantan dapat hasil 100% kat kerajaan negeri. Setakat dapat royalti sajo x padan.

    .kita x tahu terma perjanjian dia dgn SEDC sbb kerajaan negeri bui melalui SEDC , SEDC pajok ko CNMC aii raso berdamas jugok laa habis pitis.

    ……….

    ULASAN SAYA

    Apa yg rakyat dapat hanya slogan royalti di tengah laut.rakyat yg susah menderita terus menderita tanpa dapat apa2 hasil atau bantuan bulanan dr kerajaan membangun bersama Islam..YB2 Exco2 nak tanya khabar masuk kampung bertanyakan rakyat2 yang hidup susah sampai anak2 tak ke sekolah krn kemiskinan jauh sekali..inikah yg dinamakan pemimpin2 islam yg mencontohi sunnah Rasulullah saw..ingatlah pemimpin2ku kamu semua akan dipersoalkan dan akan dipertanggungjawabkan di hadapan Allah tentang kepimpinan kamu pada hari ini..Ramai lagi rakyat2 kamu merintih siang malam memerlukan perhatian bantuan makanan pakaian rumah dan sebagainya..Adakah kamu merasa aman tenang di rumah2 yg beraircond di waktu malam sedangkan rakyat2 kamu yang fakir miskin mengharapkan bantuan kamu dr harta kerajaan yg diamanahkan Allah ke atas bahu bahu kamu..

    Daripada kamu berhabis duit di bulan ramadhan dg perkampungan ramdhan di dataran stadium atau melancong sampai ke krabi sampai ke timur tengah menggunakan harta rakyat lebih baik kamu habiskan semua perbelanjaan tadi utk rakyat2 kamu yg fakir miskin mustadafin yg sangat2 memerlukan duit utk kelangsungan hidup harian mereka..Itu lebih bermakna dan lebih bertanggungjawab di sisi Allah dr membazirkannya utk program2 di atas wlpun atas alasan cantik apa sekalipun kerana maslahah nya tidak kembali kepada rakyat kamu atau dg lain perkataan setiap keputusan yg kamu buat itu tidak selari dg kepentingan rakyat kamu.. Rakyat yg teramat miskin tidak dapat apa pun dari hasil lawatan kerja kamu di Krabi..Rakyat miskin yg keputusan bekalan makanan di wakaf bharu tidak mendapat apa2 pun drpd lawatan kerja kamu di timur tengah.apa yg mereka dapat hanyalah penderitaan demi penderitaan dan kebencian kepada pemimpin2 munafik yg cakap lain buat lain,yang mengajar lain beramal lain.

    BalasPadam
  2. Kelaku TV3 dizaman TG NIK AZIZ dan MAD YAAKOB
    Masa tengah tunggu makan di Kedai tadi.. tengok lah berita TV3, kalau di rumah aku selalu layan Awani jer..yg best nya Berita " Pembalakan " di Gua Musang jadi berita utama..

    yang mengejutkan aku.. TV3 mempertahan kan tauke2 dan Kontraktor Balak Cina yg menghalau meroboh dan menceroboh rumah tanah orang asli.. malah tindakan Penceroboh dan Kerajaan Negeri Kelantan itu di pertahankan..

    Berbeza laporan TV3 di era Almarhum Tok Guru Nik Aziz masih hidup.. walaupun ketika itu, takda sebarang aksi keganasan dan gangster2 balak.. yang hairan nya jugak.. Kerajaan Negeri, Pejabat Hutan menyebelahi gangster2 dan Pembalak2 haram berlesen ini..

    Sambil menunggu pesanan makanan.. punya lama aku tak Online.. aku hampir terlupa, takda lah terkejut sangat bila aku teringat balik, UMNO dan PAS hari ini dah takdak beza dah sekarang.. tiba2 jer teringat pesan dan ucapan Almarhum Ustaz Fadzil Noor..

    " Apabila kita bersama memperjuangkan kebenaran dan keadilan maka itu bermakna kita sudah menang. Ahli PAS juga perlu waspada, jika musuh politik PAS memuji PAS dan memberi ruang kepada PAS, terutama di media mereka, maka tentu ada sesuatu yang tidak kena kepada PAS "...

    Kalau dengan Alam Sekitar pun tak boleh berlaku adil.. apa lagi dgn Manusia.. di sinilah hilangnya kehendak "Maqasid" dalam perlaksanaan Hudud.. apakah ini wajah kerajaan yg mahu melaksanakan Hudud?

    maka malam ni aku berijthad nya " wajibnya kita tumbang kan kerajaan PAS Kelantan..gantikan dan berhijrah lah kepada kerajaan yg lebih baik.. "

    IpohMali

    Salam Maal Hijrah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wow bercakap mengalahkan profesor..Mr All know!

      Padam
  3. Tak nampak lgi tnda penyatuan. Pru 14 nanti agaknya ph semakin jauh dr putrajaya.

    BalasPadam
  4. Dgn meletakkan muhdin sbg pm jika menang dan menidakkan peluang anuwar yg berjuang hampir 2 dekad...kecelaruan akan berlaku.Ini meletakkan rakyat dlm kebimbangan.Makan akan wujud 2 kumpulan penyokong yg pro dan kontra.
    Maka secara dasarnya...tiada 'pakatan' yg ikhlas dlm fuckatan.Yang ada hanya bergantung kpd kuasa pemain boneka utama iaitu dapigs.Sesiapa yg kuat menjilat jubor dapigs...dia akan diberi mandat.Maka..kuasa sebenar bukan terletak pada parti bunga atau parti lgbt.Yang berkuasa adalah parti dapigs aka biaDap...

    BalasPadam
  5. Semakin terdesak nampaknya puak2 pemimpin dan blogger PH yg gila kuasa...buat ulasan pun syok sendiri...kesian betul!!

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping