Rabu, Oktober 26, 2016

Heh! Kalau kita kata yang perkara pertama akan dilakukan oleh DAPigs sekiranya mereka dapat merampas kuasa Putrajaya nanti ialah memecat sebilangan besar kakitangan Kerajaan dari kalangan orang Melayu, ada yang tak percaya.

Semua orang kata itu semua hanya sekadar dakwaan semata - mata. Spekulasi yang hanya direkayaksa untuk membuatkan rakyat benci kepada DAPigs. Nak pulak dikalangan kakitangan awam yang menyokong puak Pakatan Haprak tu.

Tapi hakikatnya memang itu yang akan dilakukan oleh puak DAPigs tu. Bagi mereka, lambakan kakitangan Kerajaan sedia ada yang terdiri dari kalangan orang Melayu tu hanya sekadar menambah beban kepada Kerajaan dan dianggap sebagai 'Dead Weight'.

Jika sebelum ini, sebuah institus pemikir dibawah penguasaan Rejim DAPigs Pulau Pinang tampil dengan cadangan agar jumlah kakitangan awam sedia ada dikurangkan, kali ini giliran pemimpin DAPigs tu sendiri yang bukak mulut mengenainya.

Kata Si Tony Pua dalam nada menyindir, Kerajaan disarankan supaya membayar gaji penjawat awam ini tetapi tidak perlu memaksa mereka untuk pergi bekerja dengan dakwaan kononnya kaedah itu dapat mengurangkan lambakan kakitangan awam.
“Di sesetengah negara asing, penjawat awam seperti itu mengambil gaji mereka, tetapi berada di rumah, bukannya ke pejabat. Ini kerana mereka mungkin menyebabkan perbelanjaan bertambah daripada segi pengangkutan dan masa yang dihabiskan di pejabat.
Membenarkan mereka mengambil gaji tanpa bekerja, lebih baik daripada mereka bekerja dan membebankan kerajaan,” kata Tony Pua dipetik Malaysiakini pada forum berbahasa Mandarin bertajuk “Menganalisis Bajet 2017” di Dewan Perhimpunan Cina Selangor dan Kuala Lumpur, semalam.
Dalam erti kata lainnya, Si Tony Pua tu dilihat seolah - olah cuba memberikan gambaran kononnya penjawat awam yang ada di Malaysia ni semuanya tak buat kerja walaupun mereka diberikan gaji yang cukup besar oleh pihak Kerajaan.

Kenyataan Si Tony Pua itu membayangkan seolah - olah kakitangan Kerajaan ni pergi ke pejabat dan berlakon seperti mereka bekerja, tapi realitinya mereka hanya menghabiskan masa duduk dipejabat bersantai macam diorang duduk dirumah.

Gambaran yang diberikan oleh Si Tony Pua itu juga menunjukkan yang DAPigs memang cukup 'Anti' dengan penjawat awam yang dianggap tidak bertanggungjawab menjalankan tugas mereka dan hanya membebankan Kerajaan semata - mata.

Maka kesimpulannya, jika penjawat awam atau kakitangan Kerajaan yang sedia ada sekarang ni bersedia untuk menjadi pengangur dan hilang pekerjaan mereka dimasa akan datang, teruskan la menyokong puak Pakatan Haprak tu. Untung - untung nanti, diorang boleh 'Membela Nasib' penjawat awam ni dengan lebih baik!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. DAP ni pelihara anjing jenis Malaydog kerja mereka hanya menyalak orang Melayu.

    Di antara mereka ini termasuklah sisa dari PAS dan UMNO ada juga yang terus keluar dari kemaluan DAP.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping