Jumaat, November 18, 2016

Hehehe!!! Sesewel - sewel Si Mahasewel ni, pandai jugak dia bagi nasihat ye. Mujur la nasihat yang Si Mahasewel tu berikan baik dan boleh diterima. Takde la macam yang dia pernah buat sebelum ini. Sampai mata pun 'Naik Stim' je tak tentu arah.

Paling tidak, nasihat Si Mahasewel ni juga boleh diguna-pakai secara meluas. Bukan sahaja nasihat itu ditujukan kepada Anak Ikan Si Mak Lampir tu seorang sahaja. Bahkan, Si Mak Lampir tu sendiri pun boleh terima nasihat yang diberikan.

Antara lain, Si Mahasewel ni berikan peringatan supaya Anak Ikan Si Mak Lampir tu berpada - pada nak mencari kekayaan dan kemewahan. Nak pulak bila dia sekarang ni memegang jawatan sebagai Ketua Anak Muda Kecoh PKR Ampang tu.
“Antara tanda awal bibit kejatuhan sebuah kerajaan hebat mahupun empayar besar itu adalah apabila rakyatnya sedang hidup dalam keadaan sukar, tetapi pemimpinnya pula dilihat makin mewah dan senang lenang.
“Maka sebab itu, saya fikir wajar untuk kita berhati-hati dalam menilai duduk letak diri jika mahu jadi pemimpin,” katanya sambil berpesan kepada Adam Rosly, supaya pemimpin muda itu berpada-pada mengumpul kekayaan.
Si Mahasewel itu tampil memberikan nasihat tersebut dibuat  ekoran pendedahan yang dibuat Isnin lalu berhubung kewujudan sebuah banglo misteri ala Disneyland di Kampung Melayu, Ampang yang dikatakan milik Anak Ikan Si Mak Lampir tu.

Sejak itu, mula la terbongkar rahsia Anak Ikan Si Mak Lampir tu yang turut didakwa mempunyai dua rumah di Putrajaya dan Ampang Saujana Elite selain kenderaan mewah antaranya ialah Mercedes-Benz CLA250, BMW Z4, Mini Cooper dan Range Rover Evoque.

Selain nasihat dari Si Mahasewel yang pernah digantung pengajiannya di UPSI tu, Si Mahaberuk yang pernah hasut budak Universiti merempuh pintu cermin sebuah klinik sebelum ini pun turut tampil memberikan sindiran kepada PKR berhubung isu yang sama.

Si Mahaberuk tu pulak mempertikaikan tindakan PKR yang didakwa hanya mendiamkan diri dan menganggap isu pendedahan berkaitan dengan rumah banglow 'Terlampau Mewah' milik Ketua Pemuda AMK Ampang tu sebagai perkara kecil.

Apa yang jelas, tindakan kedua - dua bekas Aktivis PKR itu jelas membuktikan kekecewaan mereka terhadap parti yang tidak mengambil berat terhadap pendedahan yang telah dibuat dan dianggap seolah - olah menghalalkannya secara terbuka.

Pokok pangkalnya, tindakan yang dipamerkan oleh puak PKR tu selama hari ini yang cuba mendabik dada dan mendakwa diri mereka 'Suci' lagi 'Maksum' jika dibandingkan dengan orang lain hanya sekadar 'Retorik' semata - mata. Tapi bila dah kena pada batang hidung sendiri, pandai pulak diorang beri alasan yang bukan - bukan!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. mahasewel dan mak lampir same jer dua2 taik haramjadah.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping