Isnin, November 21, 2016

Hehehe!!! Mudah sangat Tan Sri Annuar Musa ni buat puak - puak DAPigs tu 'Panas' dengan mendakwa ianya bukan satu perkara yang mustahil sekiranya PAS dan UMNO menjalinkan hubungan kerjasama Politik dalam masa terdekat.

Perkara itu dilihat dengan jelas apabila DAPigs dan PKR boleh menerima kehadiran Tun Mahathir sebagai sekutu mereka sedangkan sebelum ini, Bekas Perdana Menteri itu dianggap sebagai 'Musuh Utama' yang perlu diperangi secara terbuka.

Sebagai rekod, Tun Mahathir pernah melabelkan DAPigs sebagai sebuah parti Ultra Chauvanist yang membawa fahaman Komunisme dan berhasrat untuk menjadikan Malaysia sebagai sebuah Negara Republik sekiranya mereka berkuasa.

Malah, PKR juga turut memusuhi Tun Mahathir yang sebelum ini didakwa sebagai seorang pemimpin Diktator zalim yang telah menyebabkan Si Ketua Penipu tu hilang jawatan sebagai Timbalan Perdana Menteri Malaysia pada tahun 1998.

Tetatpi IRONIKnya hari ini, PKR dan DAPigs dilihat menatang Tun Mahathir seumpama minyak yang penuh sehingga dia dilihat berjaya menggantikan kedudukan Si Ketua Penipu tu sebagai pemimpin yang mengepalai Pakatan Haprak tu.

Maka atas sebab itu, dalam keadaan Politik hari ini, adalah tidak mustahil sekiranya PAS yang suatu ketika dahulu pernah berperang dengan UMNO kerana mempunyai perbezaan dari segi ideologi dan pendekatan Politik boleh berbaik-baik.
"Kalau DAP boleh menerima Tun Dr Mahathir, tidak mustahil kemungkinan Umno menerima PAS dan PAS menerima Umno untuk bekerjasama," kata Ketua Penerangan Umno Tan Sri Annuar Musa.
"Politik adalah di atas 'possibilities', politik adalah satu seni yang berpelbagai kemungkinan. Saya percaya antara parti politik (Umno dan PAS) yang menjunjung cita-cita dan dasar perjuangan yang sama, dia tidak bergerak dalam bentuk 'parallel' dan saya yakin akan ada satu titik pertemuan (bergabung)," katanya.
Jika sebelum ini, Ketua Dewan Pemuda PAS pernah tampil dengan satu kenyataan dan mempersoalkan tindakan DAPigs dan PAN yang menyerang parti itu hanya semata - mata mereka dilihat 'Mesra' dengan kepimpinan UMNO dan Barisan Nasional.

Nik Abduh dalam satu kenyataan yang dikeluarkan sebelum ini menegaskan persoalan, adakah ianya menjadi satu kesalahan sekiranya PAS dilihat 'Mesra' dengan UMNO hanya semata - mata kerana dasar pendekatan baru parti itu?
“Sekiranya DAP dan MCA boleh bersatu (menentang RUU 355), apa salah Pas dan Umno bersatu juga dalam isu yang sama, tegas Ketua Pemuda Pas, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz. 
Pokok pangkalnya, kebarangkalian untuk PAS dan UMNO bersatu serta menjalinkan hubungan kerjasama Politik diatas satu tujuan yang sama dilihat bukan suatu perkara yang mustahil. Tapi dek kerana sifat dengki puak Pakatan Haprak yang terdiri dari kalangan DAPigs, PKR dan PAN tu yang membuatkan hubungan itu sebagai satu Dosa Besar!!!
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping