Selasa, November 29, 2016

Hahaha!!! Memang patut la Si Tok Him tu mengamuk tak tentu arah bila ramai orang pakat buat perhimpunan depan Ibupejabat Polis Bukit Aman kerana mendesak agar dibebaskan Si Maria ni. Rupanya, memang tak berbaloi pun dia ditahan.

Kalau setakat 11 hari je dalam tahanan Polis, apa benda je yang dia rasa? Paling tidak, pengikut - pengikut dia je yang meroyan macam orang Nyanyuk Hilang akal membuat tuduhan kononnya penahanan itu satu kezaliman yang dilakukan.

Walhal bak kata Tok Him, masa dia kena sumbat dalam penjara dibawah Akta Tahanan ISA sebelum ini, lagi lama tempoh dia kena tahan. Malah ada juga tahanan ISA yang sampai bertahun - tahun lamanya kena tahan. Bukan makan hari.

Tapi baru 11 hari, dah ada dikalangan puak Pakatan Haprak tu dakwa ianya satu kezaliman sehingga tahap nak heret campur tangan dari pertubuhan Hak Asasi Manusia luar Negara agar memberi tekanan kepada pihak Kerajaan Malaysia?

Tambah memalukan ialah apabila ada juga pemimpin yang pada suatu ketika dulu suka menggunakan Akta ISA untuk menahan mereka yang menentang kepimpinan dia turut berkempen untuk membebaskan Si Maria yang ditahan selama 11 hari tu.

Pathetic sungguh perangai Haramjadah puak Pakatan Haprak ni ye tak. Baru 11 hari ditahan pun, diorang dah hilang akal? Dah la ditahan 11 hari je. Ada pulak puak Pakatan Haprak tu dakwa kononnya Si Maria ni hidup menderita dalam tahanan.

Ptuih!!! Nampak sangat permainan Politik Retorik tu juga yang dijaja oleh puak - puak Pakatan Haprak ni bagi meraih sokongan simpati murahan dari kalangan rakyat dengan niat mahu mengelirukan mereka agar membenci pihak Kerajaan.

Tidak cukup setakat itu sahaja. Liputan dari media luar yang turut bersekongkol dengan puak Pakatan Haprak tu juga dilihat sebagai satu cabang manipulasi terhadap mencipta persepsi buruk terhadap kepimpinan Negara. Benda sekecil hama macam penahanan Si Maria ni pun diorang nak heboh satu dunia!!!
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping