Isnin, November 28, 2016

Heh! Marah betul Si Tipah Koyak ni kepada Presiden PAS hanya semata - mata kerana pemimpin itu masih berdegil dan enggan tunduk kepada Pakatan Haprak serta didakwa lebih cenderung menyokong Presiden UMNO, Datuk Seri Najib.

Dalam kenyataan yang dikeluarkan sebelum ini, Si Tipah Koyak tu bangkit mempersoalkan tindakan sesetengah pemimpin PKR yang dikatakan masih mahu menagih sokongan simpati murahan dari PAS menjelang PRU akan datang.

Bagi sesetengah pihak, kenyataan yang dibuat oleh Si Tipah Koyak tu bukan sahaja ditujukan kepada Hadi Awang, bahkan ianya merujuk kepada seluruh kepimpinan PAS yang telah dilabelkan sebagai Pengkhianat oleh Pakatan Haprak.

Bahkan, sindiran Si Tipah Koyak terhadap pemimpin PKR itu juga dilihat seolah - olah ditujukan khusus kepada Menteri Besar Selangor, Azmin Ali yang juga merupakan Timbalan Presiden PKR kerana masih enggan memutuskan hubungan dengan PAS.

Jika dilihat sejak kebelakangan ini, pemimpin utama Selangor itu dilihat sanggup membelakangi persefahaman yang menjadi dasar Pakatan Haprak tu diperingkat Pusat dan masih dilihat menjalinkan hubungan kerjasama Politik dengan PAS.

Azmin yang sebelum ini telah banyak kali didesak supaya tidak menagih sokongan simpati dari PAS oleh pimpinan Pakatan Harak Selangor, terutama dari DAPigs dan PAN seolah - olah tidak mengendahkan suara mereka secara terbuka.

Sebaliknya, Si Menteri Besar Selangor tu bukan sahaja masih mengekalkan jawatan PAS didalam barisan Exco Rejim Pakatan Selangor, malah dia juga turut melantik beberapa orang pemimpin PAS sebagai Ahli Majlis PBT dibeberapa kawasan.

Mungkin tindakan yang dilakukan oleh Si Menteri Besar Selangor tu yang membuatkan Si Tipah Koyak ni bertambah hilang akal. Nak pulak selepas kepimpinan parti itu tetap enggan menyertai Perhimpunan Bershit yang dianjurkan baru - baru ini.

Maka sebab itu Si Tipah Koyak tu mengeluarkan kata - kata yang penuh dengan Penghinaan terhadap Hadi Awang yang dianggap bukan seorang Nabi yang perlu diikuti dan diimani oleh pemimpin - pemimpin PKR secara keseluruhannya.

Ketika membuat penjelasan kepada tulisannya, Latheefa berkata, "Si Hadi bukan nabi. Dia sokong Najib. Najib tu Presiden Umno. Umno to jahat. Kalau tak faham, jangan cuba nak bagi syarahan pasai agama - rakyat bukan bodoh."

Jelas, kenyataan yang dibuat oleh Si Tipah Koyak itu membuktikan kebencian pemimpin PKR terhadap Hadi Awang dan juga PAS secara terang - terangan. Bahkan ianya menguatkan lagi hujah seorang pemimpin kanan PKR yang mendakwa PAS sebagai sebuah parti yang telah banyak kali menjadi Pengkhianat kepada Pakatan sebelum ini!!!
Categories: , ,

2 ulasan:

  1. Siapa kata Hadi nabi? Tipah ni meroyan tak pasal2. Dia rasa hebat sangat ke suara dia. Tak laku pun...

    BalasPadam
  2. Oklah sekurang2nya Tipah ni tahu sapa dia.Yang sisemut hitam yg komen gila2 nilah yg bacul.Cari makan dgn cara tidak bermaruah! Blogger hipokrit!

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping