Selasa, November 29, 2016

Heh!!! Memang memalukan sungguh pendirian yang dinyatakan oleh Si Mahfuz Bean ni. Nampak sangat kiblat dia hanya cenderung untuk menyokong puak Pakatan Haprak tu. Jadi, terpaksa la dia mencipta alasan yang bukan - bukan.

Hakikatnya, roh perjuangan Si Mahfuz Bean ni bukan lagi bersama - sama dengan PAS. Sebaliknya, jasad dia sahaja yang masih lagi mahu kekal dan enggan keluar dari parti itu demi untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi dirinya sendiri.

Walaupun Si Mahfuz Bean tu sedar tindakan yang dilakukannya itu merupakan satu langkah yang Tidak Bermaruah, tetapi Si Mahfuz Bean tu terpaksa juga melakukannya kerana dia kurang keyakinan terhadap kemampuan dirinya sendiri.

ATAU mungkin, Si Mahfuz Bean tu sendiri sedar yang dia sememangnya tidak mempunyai sebarang keyakinan terhadap dirinya. Maka sebab itu Si Mahfuz Bean tu terpaksa berlakon dan menjadi Pengkhianat dalam PAS secara terbuka.

Namun, dek kerana tidak mahu dilabelkan sebagai Pengkhianat, maka terpaksa la Si Mahfuz Bean tu tampil dengan alasan yang bertaraf Longkang semata - mata nak menunjukkan KONONnya dia seorang pemimpin yang 'Suci' dan 'Maksum'.

Tetapi malangnya, alasan bertaraf Longkang yang diberikan hanya sekadar mampu untuk memalukan dirinya sendiri apabila dia mendakwa kononnya dia tak nak lihat PAS menjalinkan kerjasama Politik dengan UMNO diperingkat Pusat.
“Saya tidak mengimpikan kerjasama antara PAS dan UMNO dalam pilihan raya ini, tetapi saya mengimpikan PAS kembali kepada pakatan pembangkang (PH) membentuk ‘grand coalition’.
“Soal akan berpecah (selepas PAS menyertai gagasan besar) langsung tidak berbangkit,”katanya.
Jika dilihat dari satu sudut, Si Mahfuz Bean ni bukan sahaja nak menggadaikan masa depan Politik orang Melayu. Tetapi dia juga turut merelakan PAS menggadai maruah serta perjuangan parti itu kepada kehendak dan kemahuan DAPigs.

Realitinya, semua orang sedar bahawa keputusan PAS yang bertindak keluar dari Pakatan itu sebelum ini adalah kerana sifat DAPigs yang jelas tidak tahu nak menghormati agenda dasar perjuangan PAS yang telah sekian lama dipertahankan.

DAPigs sebaliknya telah meludah agenda perjuangan PAS dan membuat dakwaan kononnya parti itu telah mengkhianati Konsensus Pakatan, 'Bersetuju Untuk Tidak Bersetuju' yang sebelum ini telah dipersetujui oleh semua pihak.

Apa yang jelas, secara kesimpulannya tindakan yang dilakukan oleh Si Mahfuz Bean tu seolah - olah memberikan gambaran bahawa dia memang sengaja menjemput tindakan disiplin dari pucuk pimpinan dikenakan ke atas dirinya sendiri. Hanya dengan cara itu, Si Mahfuz Bean tu boleh dianggap seorang pejuang 'Suci' dikalangan rakyat!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping