Jumaat, November 04, 2016

Heh! Nak sangat tengok siapa yang berani berkokok cerita pasal titah yang dikeluarkan oleh Tuanku Sultan Johor ni. Berani tak Muhyiddin Yassin nak mengulas mengenai larangan yang telah ditetapkan? Atau dia akan terus diam seperti selalu?

Jika sebelum ini, Si Muhyiddin tu pernah terkedu dan terdiam kaku apabila diperlekehkan oleh Si Mamat Muka Botoks tu secara terang - terangan berhubung isu yang berkaitan dengan agenda perjuangan parti baru yang ditubuhkannya baru - baru ini.

Kali ini, apa pulak pandangan pemimpin - pemimpin pembangkang yang kebanyakkannya datang dari Johor dan menyokong agenda perhimpunan Bershit tu? Apa kata Kit Siang mengenai perkara ini? Adakah dia juga akan mendiamkan diri?

Dalam satu titah yang dikeluarkan semalam, jelas tuanku Sultan Johor tidak berkenan dengan mana - mana pihak yang telah merancang mahu mengadakan sebarang perhimpunan di Negeri tersebut dan ianya tidak dibenarkan sama sekali.
"Tindakan orang ramai berkumpul dan menghina pemimpin dan invididu tertentu merupakan perbuatan tidak bertanggungjawab. Beta menekankan bahawa sebarang bantahan tiada boleh diadakan di Johor," titah baginda.
Sultan Ibrahim juga turut menambah, demonstrasi seumpama itu hanya akan mengganggu ketenteraman awam dan mencetuskan perpecahan serta perbalahan dalam kalangan rakyat.

Ketika menyampaikan dikri baginda pada Himpunan Bangsa Johor di Stadium Tertutup Pasir Gudang di sini, Sultan Ibrahim turut menggesa pelbagai pertubuhan bukan kerajaan di negeri itu serta Bangsa Johor agar tidak menyertai demonstrasi jalanan.

Sultan Ibrahim juga berkata, jika ada pihak tidak berpuas hati dengan Kerajaan, mereka perlu menggunakan saluran yang betul bagi menyuarakan perkara itu berbanding mengadakan demonstrasi.
"Pergi berjumpa dengan wakil rakyat yang telah dipilih dan jika mereka gagal menyampaikan suara anda, maka pilih pemimpin baharu yang boleh melaksanakan tanggungjawab itu," kata baginda.
Dalam erti kata mudahnya, sebarang perhimpunan haram yang dirancang oleh mana - mana pihak adalah diharamkan dari dianjurkan di Negeri Johor. Nak pulak kalau pihak yang nak menganjurkan perhimpunan itu dibiayai oleh Yahudi yang memang berniat nak menjahanamkan Negara!!! Memang patut diorang tu diharamkan sekali!!!
Categories:

2 ulasan:

  1. Klu dah dapat bantuan yahudi maka umat Islam tak wajar lgi join Bersih.

    BalasPadam
  2. Menjunjung kasih, tuanku. Patik golongan hamba rakyat yg setia kpd kata nasihat tuanku sebagai ulul amri.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping