Jumaat, November 04, 2016

Bagaikan hilang nafsu Si Wan Azizah ni dibuatnya bila mendengar berita kononnya Bekas Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr. Mahathir nak turut serta dalam mesyuarat yang bakal diadakan bersama dengan Ahli Parlimen pembangkang tu.

Mungkin sebab itu apabila dia diminta untuk memberikan ulasan mengenai kehadiran bekas Perdana Menteri itu dalam mesyuarat tersebut, Si Wan Azizah ni dilihat bersikap seperti acuh tak acuh je berhubung isu tersebut. Hilang selera dia dibuatnya.

Mesyuarat itu adalah bagi membincangkan mengenai kuasa imuniti dalam Dewan Rakyat, susulan siasatan ke atas beberapa wakil rakyat pembangkang yang membangkitkan skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB) di Dewan Rakyat. 
"Bagus lah," katanya ringkas kepada pemberita ketika ditemui di sidang DUN Selangor, hari ini.
Terdahulu, Penasihat Seumur Hidup DAPigs, Lim Kit Siang telah memaklumkan bahawa mantan Perdana Menteri itu akan hadir dalam mesyuarat bersama ahli Parlimen pembangkang bagi membincangkan kuasa imuniti di Dewan Rakyat. 

Dengan kenyataan yang cukup ringkas, jelas ianya membuktikan bahawa sikap Si Ketua Pembangkang itu masih lagi tidak dapat menerima kehadiran Tun Mahathir dalam perjuangan puak Pakatan Haprak yang dipimpinnya pada ketika ini.

Hakikatnya cukup jelas yang Si Wan Azizah ni masih lagi tidak dapat memaafkan tindakan yang dilakukan oleh Bekas Perdana Menteri itu terhadap keluarganya dan tetap menganggap Tun Mahathir sebagai punca nasib malang yang mereka hadapi.

Keluarga Si Ketua Penipu itu sehingga ke hari ini dilihat masih teragak - agak untuk memberikan sokongan secara terbuka kepada Tun Mahathir serta parti baru yang ditubuhkannya walaupun demi untuk menjatuhkan Barisan Nasional.

Perkara itu dapat dilihat dengan jelas apabila kelibat Wan Azizah mahupun Nurul Izzah sentiasa tidak kelihatan dimana - mana sahaja Tun Mahathir ada, waima sewaktu pendengaran kes yang berkaitan dengan Si Ketua Penipu itu sebelum ini.

Apa yang pasti, tindakan dan kenyataan yang dibuat oleh Si Wan Azizah itu jelas tidak menunjukkan keterujaannya terhadap penglibatan Tun Mahathir secara terangan - terangan. Malah ada yang beranggapan, sikap Si Wan Azizah tu adalah disebabkan kerana dia tidak mahu Tun Mahathir membayangi peranan suaminya dalam Pakatan!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Tun, selamatkanlah saki baki maruah Tun yg tinggal. Jgn di habiskan atau Tun akan dikenang dlm sejarah buku hitam. Saya sedih.. sgt2 mengharap Tun sedar.. tinggalkanlah, biarlah pucuk baru yg menguruskannya.. di zaman petang begini elok lah kita memikirkan dan melaksanakan ape sepatutnya... banyak yg tertinggal semasa sibuk dulu.. kita dipajangkan usia sebagai waktu rezab tak lain tak bukan utk membuat persediaa akhir menuju ke sana. meninggalkan alam yg sementara menuju alam yang kekal selama lamanya..

    BalasPadam
  2. Tuan,
    ..sudah2lah...dibimbangi disuatu hari nanti anak cucu kencingkan kubur tuan.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping