Jumaat, November 04, 2016

Heh! Kalau dalam hati tu dah ada perasaan benci, buat apa pun DAPigs tetap akan menaruh rasa curiga terhadap semua keputusan dan pendirian yang dibuat oleh kepimpinan PAS walaupun ia untuk kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri.

Perkara itu dapat dilihat dengan jelas apabila pemimpin tertinggi DAPigs enggan mengulas lanjut mengenai cadangan PAS yang sebelum mendakwa bersedia untuk menjalinkan semula kerjasama Politik dengan Pakatan bagi menghadapi PRU ke 14.

Jika sebelum ini, Si Guan Eng tu dilihat terkedu dengan keterujaan PKR yang tanpa sebarang usul periksa menyambut gembira cadangan yang dibuat oleh PAS. Kali ini tiba giliran Si Apek Kit Siang tu pulak meluahkan pandangan terhadap cadangan tersebut.

Dalam kenyataan yang dibuat oleh Kit Siang, Punahsihat DAPigs itu tetap memandang skeptikal terhadap cadangan yang dibuat oleh PAS dengan memberikan bayang seolah - olah parti itu mempunyai agenda dan niat yang tersembunyi.

Kit Siang dalam kenyataannya itu jelas mendakwa kononnya PAS hanya sekadar bermain wayang dengan melontarkan cadangan tersebut dan memberikan alasan kononnya parti itu sebenarnya mahu mendesak UMNO menyokong RUU 355.
"Harap tidak ada yang cuba bermain. Saya harap mereka tidak hantar mesej itu kepada Umno apabila mereka tidak sokong RUU Akta 355, mereka cuba bermain dengan menghantar mesej kepada Najib, biarkan mereka jelaskan apa niat mereka," katanya di sidang media Dewan Rakyat, tengah hari tadi.
Malah ditanya kesediaan DAPigs untuk menjalinkan kerjasama dengan PAS, Si Apek Kit Siang bagaimanapun berkata partinya akan mengkaji terlebih dahulu 'keikhlasan' PAS berdasarkan kenyataan yang dibuat oleh Mursyidul Amnya, semalam.
"Kami telah digambarkan sebagai orang jahat, musuh Islam jadi kami perlu kaji terlebih dahulu kenyataan itu. Kami semua terbuka untuk bertanding satu lawan satu melawan BN, itu pendirian DAP," tegas Ahli Parlimen Gelang Patah itu lagi.
Secara kesimpulannya, kepimpinan DAPigs tidak akan semudah itu terpedaya dengan permainan Politik PAS setelah mereka melabelkan parti itu sebagai 'Musuk Utama' yang perlu diperangi dan juga 'Pengkhianat' dalam Pakatan Haprak sebelum ini. Jadi, tak usah la PAS nak menghabiskan masa layan pemimpin DAPigs yang Sombong tak tentu arah ni!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Tak perlu buat rundingan dgn Dap. Rosak dunia politik tanah air.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping