Khamis, November 10, 2016

Dibawah ini merupakan tulisan dan luahan yang disiarkan oleh seorang blogger pengikut Pro parti Ternakan DAPigs, PAN yang dilihat agak kecewa terhadap sikap PKR serta PPBM yang dianggap masih menagih sokongan dari parti PAS.

Diawal tulisan yang dipaparkan oleh blogger Pro PAN ini sahaja sudah membangkitkan persoalan mengenai kehadiran Presiden PPBM dalam program ceramah yang dianjurkan oleh PAS menjelang Konvensyen yang bakal diadakan oleh Pakatan.

Malah blogger tersebut juga turut memaparkan persoalan yang dibangkitkan oleh seorang pemimpin DAPigs, Ronnie Liu yang jelas turut melahir rasa kecewanya terhadap tindakan yang diambil oleh pemimpin PPBM dan PKR yang terlibat.
“Tidak ada wakil Amanah dan DAP. Apa yang Muhyiddin dan Yaakop Sapari cuba sampaikan dengan menyertai ceramah bersama wakil rakyat Pas di Selangor?


“Adakah anda semua sedang menguji kesabaran kami (DAP dan Amanah)?” soalnya dipetik dari status Facebook beliau hari ini.
Sambil memberikan penjelasan mengenai persoalan yang dibangkitkan oleh pemimpin DAPigs itu dan mendakwa yang PKR di Selangor masih menagih sokongan dari PAS, blogger Pro PAN itu juga sempat memberikan peringatan kepada PKR.
"Tetapi PKR terlupa dengan menggabungkan dirinya dengan PAS, mereka akan hilang kawan dan pengundi yang lebih ramai dari DAP dan AMANAH. 
DAP dan AMANAH boleh menggunakan Konvensyen Pakatan Harapan sabtu ini untuk menyatakan kepada PKR bahawa tindakan PKR itu telah jelas membelakangkan melanggar Perjanjian Pakatan Harapan yang ditandatangani bersama sebelum ini," jelas blogger tersebut.
Apa yang jelas, tindakan suka bermain Politik Retorik dan sikap bermuka - muka kepimpinan PKR serta PPBM ini ternyata tidak disenangi oleh rakan sekutu mereka dalam Pakatan yang telah menjadikan PAS sebagai 'Musuh Utama' mereka.

Dalam erti kata lainnya, PAN dan DAPigs melihat tindakan yang dilakukan oleh pemimpin PPBM serta PKR itu hanya seolah - olah sebagai satu langkah untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri sehingga sanggup membelakangkan keutamaan terhadap perjanjian sesama parti dalam Pakatan Haprak tu!!!
Categories: , , , ,

3 ulasan:

  1. Najib tak perlu kata apa2....Pakatan Harapan mereput dan semakin reput dgn sendirinya ditelan waktu

    BalasPadam
  2. Mamapus lah kamu PAN.

    BalasPadam
  3. Lepas ni tengoklah...PAN dan DAP akan ditolak rakyat. Malaysia tak perlukan parti sperti itu.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping