Jumaat, November 11, 2016

Heh! Memang RETORIK sungguh perangai haramjadah yang dipaparkan oleh kepimpian Rejim Pakatan Selangor yang dipimpin oleh Si Azmin ni. Nampak sangat yang diorang ni jenis manusia yang 'Takut Pada Bayang - Bayang' sendiri.

Kalau sebelum ini, pandai pulak Si Menteri Besar Selangor tu buat tuduhan terhadap Khalid Ibrahim selepas ADUN Klang itu dihalang dari membangkitkan persoalan mengenai pengambil-alihan ekuiti syarikat pembekalan air Selangor (SPLASH).

Tapi IRONIKnya, Si Khalid Ibrahim tu telah dihalang dari membangkitkan isu tersebut oleh pihak pejabat Speaker Dewan dengan memberikan alasan kononnya persoalan berkaitan dengan pengambil-alihan ekuiti itu hanya sekadar 'Andaian'.

Namun apabila dakwaan yang dilemparkan itu dijawab oleh Khalid Ibrahim yang juga merupakan Bekas Menteri Besar Selangor sehingga mencetuskan kontroversi dikalangan rakyat, mula la Si Menteri Besar Selangor tu nak bermain wayang.

Dalam kenyataan balas yang dikeluarkan baru - baru ini, Si Menteri Besar Selangor tu mencabar agar Khalid Ibrahim hadir ke sidang DUN untuk menjawab tuduhan yang telah dibangkitkan berhubung isu pengambil - alihan syarikat tersebut.

Kita ingatkan, cabaran yang dibuat oleh Si Menteri Besar Selangor tu benar - benar telus mahu mendapatkan penjelasan mengenainya. Tapi ternyata, itu hanya sekadar wayang Politik Retorik yang diamalkan oleh Rejim Pakatan Selangor tu semata - mata.

Ianya dapat dilihat dengan jelas apabila sekali lagi pihak Speaker DUN Selangor menghalang Khalid Ibrahim untuk membuat penjelasan berhubung isu tersebut sepertimana yang telah dicabar oleh Si Menteri Besar Selangor tu sebelum ini.

Kali ini, alasan yang diberikan oleh Speaker DUN kononnya dia tidak menerima sebarang surat mengenai permohonan Si Khalid Ibrahim tu untuk membuat penjelasan sedemikian. Sebaliknya, dia hanya membaca mengenainya dalam laporan media.

Kalau difikirkan secara logik, kebiasaannya orang akan tanya dulu sama ada dia boleh diberi ruang atau tidak untuk berucap. Kalau ada ruang, baru diorang hantar surat. Kalau takde, kenapa perlu diorang hantar surat kepada pihak Speaker DUN?

Pokok pangkalnya, tindakan yang dilakukan oleh Si Khalid Ibrahim tu betul. Ia secara tidak lansung membuktikan bahawa Rejim Pakatan yang dipimpin oleh Si Menteri Besar Selangor tu tak boleh dipercayai. Sebelum ni hantar surat pun diorang tolak.

Malah Speaker DUN Selangor tu sendiri pun awal - awal lagi dah memberikan alasan yang bertaraf longkang dengan mendakwa kononnya yang masa untuk buat penjelasan dah habis kerana Si Khalid Ibrahim tu tak hadir ke sidang DUN.

Apa yang pasti, tindakan pihak Rejim Pakatan Selangor yang suka berdolak - dalih dalam isu berkaitan dengan pengambil - alihan ekuiti SPLASH yang melibatkan pembaziran berbillion ringgit Dana Rakyat ni jelas hanya semata - mata nak menutup pekung mereka yang dah terdedah. Maka sebab itu diorang menggelupor tak tentu arah!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Jelas speaker ini berat sebelah dan menghalang isu keadilan rakyat.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping