Selasa, November 01, 2016

Itulah IRONIKnya bila berbicara dengan puak - puak Pakatan Haprak ni. Kalau kena pada batang hidung diorang, pandai pulak diorang diam. Tapi kalau dengan orang lain, bukan main lagi diorang bising, menyalak macam Anjing Gila.

Jika semalam, dua orang pemimpin DAPigs tampil mempertikaikan tindakan Menteri Besar Negeri Sembilan yang didakwa sengaja bermain Politik berhubung isu pencemaran bekalan air yang sedang melanda rakyat di Negeri Selangor.

Tapi dalam masa yang sama, dua orang pemimpin DAPigs tu tak berani pulak nak bersuara apabila Si Menteri Besar Selangor ni memainkan sentimen dan cuba mempolitikkan isu bekalan air yang semakin menjadi isu kontroversi di negeri tersebut.

Hakikatnya, tuduhan yang dilemparkan oleh Si Menteri Besar Selangor tu sebelum ini jelas dilihat satu cuba nak mempermainkan rakyat yang dilanda musibah akibat kekurangan bekalan air itu dengan mendakwa kononnya wujud unsur sabotaj ke atas bekalan air di Selangor.

Tampil membangkitkan isu tersebut, Ketua Pemuda Barisan Nasional Selangor menyelar tindakan Si Menteri Besar Selangor itu yang didakwa cuba nak mengambil kesempatan dan menjadikan isu bekalan air itu sebagai permainan Politik Peribadinya sendiri.

Zainuri Zainal berkata Si Menteri Besar Selangor tu hanya mengambil jalan mudah dengan menyalahkan UMNO dan BN berhubung beberapa siri pencemaran air sungai yang membawa kepada penutupan Loji Rawatan Air (LRA) Sungai Semenyih.
"Mohamed Azmin sepatutnya melaksanakan kata-katanya sebelum ini yang komited memberi jaminan akan memberikan semua kelulusan untuk meningkatkan kualiti perkhidmatan air di Selangor termasuk menyegerakan pembinaan LRA Langat 2," katanya dalam sidang media di sini hari ini.
Azmin sebelum ini dilaporkan berkata terdapat bukti yang menunjukkan 'kecenderungan unsur sabotaj' oleh BN dan UMNO untuk melemahkan Rejim Pakatan Selangor dibawah pimpinannya memandangkan Pilihan Raya Umum sudah hampir.

LRA Sungai Semenyih ditutup lebih lima kali tahun ini akibat pencemaran dengan yang terbaru pada 23 Oktober lepas akibat pencemaran di Sungai Semenyih yang disyaki berpunca daripada kawasan perindustrian di Nilai, Negeri Sembilan.

Zainuri berkata dakwaan sabotaj oleh Azmin itu hanya satu fitnah, berniat jahat dan tidak berasas. Justeru, Pemuda Barisan Nasional Selangor mencabar Si Menteri Besar itu supaya mendedahkan semua bukti berhubung dakwaan tersebut.

Pokok pangkalnya, dakwaan yang dibuat oleh Si Menteri Besar Selangor tu hanya sekadar dilihat sebagai satu permainan Politik Retoriknya semata - mata untuk menutup kemaluan dirinya sendiri dan menjaga kepentingan Politik Peribadi dia. Bukannya dia nak ambik tindakan untuk selesaikan masalah yang sedang dihadapi rakyat!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping