Selasa, November 01, 2016

Buat sekian kalinya, Mursyidul Am PAS sekali lagi mengeluarkan kenyataan menyindir yang agak sinis dan mampu menguris hati serta perasan puak - puak Pakatan yang semakin hari semakin bertambah sensitif macam daun semalu tu.

Kali ini, Mursyidul Am PAS itu menyatakan bahawa PAS pada dasarnya menyokong cadangan konsep untuk mengadakan pertandingan 1 lawan 1 menjelang Pilhan Raya Umum yang akan datang bagi berhadapan dengan Barisan Nasional.

Mursyidul Am PAS yang baru itu berkata, perkara itu mungkin mampu untuk memberikan gambaran yang positif kepada Pakatan pembangkang, namun ia terpulang kepada budi bicara pemimpin parti dikalangan puak pembangkang itu sendiri.
“Pas sentiasa membuka pintu untuk mana-mana parti bersama kita, tapi dengan syarat kita bersatu atas dasar agama ALLAH. Sebab dulu kita tak buat atas dasar itu, jadilah apa berlaku sekarang (bubar PR).
“Pengalaman memaksa kita meletakkan syarat dan ini mesti kita lakukan. Kalau mereka setuju, DAP pun boleh bersama. Seeloknya satu lawan satu, tapi kalau dah tak boleh jadi satu lawan satu, kita terpaksa empat lawan satu,” katanya ketika ditemui pada majlis minum petang bersama Mursyidul Am di Markas Pas Kawasan Jerai, di sini, kelmarin.
“Pas Islam, Umno Islam, PKR pun kebanyakan Islam dan DAP pun ada orang Islam. Dalam erti kata lain kebanyakannya Islam. Sekarang al-Quran kata berpegang teguh dengan agama ALLAH.
“Kalau nak bersatu memang bagi pihak Pas pintu sentiasa terbuka pagi dan petang, tapi bersatu itu mestilah berdasarkan kepada agama ALLAH. Tak usah cari yang lain sebab tak akan berjaya,” katanya.
Menurut Mursyidul Am PAS itu lagi, parti tersebut  sudah mempunyai banyak pengalaman sepanjang melibatkan diri dalam kancah Politik Tempatan sejak 65 tahun penubuhannya yang pernah menjalinkan kerjasama politik dengan BN dan PR.

Walaubagaimana pun, PAS kini sudah dijadikan sebagai 'Musuh Paling Utama' oleh DAPigs hanya semata - mata kerana kepimpinan parti itu enggan menerima dasar perjuangan PAS yang mahu melaksanakan Hukum Islam itu kepada umum.

Dek kerana kebencian DAPigs terhadap PAS itulah yang menyebabkan PAS ditendang keluar dari Pakatan dan seterusnya menjadi punca parti itu berpecah belah sehingga tertubuhnya Parti Amanah Negara (PAN) yang cenderung menyokong DAPigs.

Dan dalam masa yang sama, kepimpinan PKR juga turut melabelkan PAS sebagai sebuah parti yang kerap kali menjadi Pengkhianat dan banyak kali membelakangkan konsensus Pakatan sejak parti itu menyertai gabungan Haramjadah tu sebelum ini.

Dalam erti kata lainnya, PAS bukan hanya sekadar dijadikan sebagai 'Musuh Paling Utama' kepada DAPigs dan PAN sahaja. Bahkan parti itu juga dianggap sebagai Pengkhianat yang perlu diperangi oleh semua pihak, terutama sekali dikalangan puak Pakatan pembangkang tu sendiri!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping