Khamis, Disember 01, 2016

Hahaha!!! Memang taraf Ahli Parlimen Pondan betul la Si Rafizi ni. Nampak gayanya, apabila maruah dirinya kini menjadi bahan lawak jenaka, dia sendiri tak mampu untuk melakukan apa yang sepatutnya. Kecuh buah kerandut dia rupanya.

Tapi, jika dilihat dari satu sudut, Si Rafizi tu tak boleh marah dengan tindakan Datuk Jamal Yunos ni. Ianya hanya sekadar 'Gurauan' semata - mata. Sama macam mana dia bergurau ketika menabur fitnah terhadap Perdana Menteri sebelum ini.

Namun malangnya, gurauan fitnah yang dilemparkan oleh Si Rafizi tu selama hari ini telah memakan dirinya sendiri apabila maruah dia kini menjadi bahan lawak jenaka dikhalayak ramai. Bahkan imej dia sebagai pemimpin pun kian tercalar.

Semuanya akibat perangai Haramjadah yang dipamerkan selama hari ini membuatkan dirinya menjadi sebahagian dari mainan Politik. Mengkala nak mengharapkan dia buat benda macam ni secara terang - terangan, jangan mimpi la!!!

Kalau orang lain, bila dah didapati bersalah kerana menabur fitnah terhadap seseorang, pasti yang melakukan kesalahan itu tampil meminta maaf bagi membuktikan yang dia benar - benar insaf terhadap perbuatan yang dilakukannya.

Tapi malang bagi seorang pemimpin yang tidak bermaruah macam Si Rafizi ni. Dia bukan sahaja tidak mempunyai Buah Kerandut untuk meminta maaf secara terbuka. Bahkan nak mengakui kesalahan dia secara depan - depan pun dia tak berani.

Apa tah lagi kalau dia nak rasa insaf terhadap perbuatan yang telah dilakukannya selama hari ini. Maka sebab itulah Si Rafizi tu hanya ini jatuh dalam lembah kehinaan dan dijadikan bahan lawak jenaka semata - mata kerana perangai Haramjadah yang ditonjolkannya sendiri!!!
KUALA LUMPUR: "Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli" membuat kejutan apabila muncul ketika perbahasan sayap Wanita Umno dalam Perhimpunan Agung Umno 2016 kali ini.

Kewujudan itu cuma gimik yang dibuat Ketua Bahagian Umno Sungai Besar Datuk Seri Jamal Yunus apabila tiba-tiba muncul dalam sesi perbahasan perwakilan Wanita Umno sedang berlangsung.

"Saya Rafizi Ramli @ kaki fitnah memohon maaf dan ampun kepada Ketua Wanita Umno Malaysia Tan Sri Shahrizat Abdul Jalil kerana telah memfitnah beliau dan kini saya menerima hukuman setimpal 18 bulan penjara," tulis sepanduk yang mengandungi gambar pemimpin PKR itu.

Rafizi sebelum ini dijatuhkan hukuman 18 bulan penjara setelah didapati bersalah oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, berikutan memiliki dan mendedahkan laporan pengauditan 1Malaysia Development Berhad (1MDB).


Malah Rafizi itu juga turut diperintahkan oleh pihak mahkamah agar membayar RM150,000 kepada Pengerusi NFC Datuk Seri Mohamad Salleh Ismail dan RM50,000 kepada NFC.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping