Khamis, Disember 01, 2016

Heh! Inilah sifat Retorik yang seringkali menjadi amalan kebiasaan bagi PKR sejak kebelakangan ini. Dalam sibuk diorang main 'Tarik Tali' dengan PAS, dibelakang habis dibogelkan PAS yang dianggap sebagai 'Teman Sebantal' mereka.

Sifat MUNAFIK PKR itu secara jelas kelihatan apabila PAS mula dilihat cenderung memberi sokong Kerajaan Barisan Nasional yang diterajui oleh UMNO sehingga mereka dianggap sebagai 'Musuh Utama' kepada Pakatan secara terang - terangan.

Diatas pentas ceramah parti DAPigs dan PAN, PKR mengambil peluang membalun PAS sehingga dilabelkan sebagai Pengkhianat serta dituduh melakukan penyelewengan sewaktu mereka bertahaluf siyasi dalam Pakatan Haprak tu sebelum ini.

Tapi bila didepan PAS, mereka seolah - olah tunduk dan akur kepada parti itu serta cuba nak mengambil hati bagi meraih sokongan simpati dari kalangan pengikut - pengikut PAS demi menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri.

Hal itu semakin dapat dilihat dengan jelas apabila PKR yang dibantu pemimpin parti Ternakan DAPigs didakwa menyerang Rejim PAS Kelantan dengan memperbesar - besarkan isu penahanan masyarakat Orang Asli di Negeri itu baru - baru ini.

Tindakan kepimpinan PKR itu dianggap 'Aneh' dan 'Ganjil' oleh sesetengah pengikut mereka sendiri yang menyatakan bahawa PAS selama hari ini tidak pernah menyentuh walaupun secubit kelemahan Rejim Pakatan Selangor pimpinan PKR.
“Pimpinan tertinggi PAS termasuk pimpinan kerajaan PAS Kelantan tidak pernah menyerang secara terbuka PKR dan kerajaan Selangor pimpinan Timbalan Presiden PKR atas dasar, sikap dan semangat menghormati Tahaluf Siyasi.
“Hari ini Presiden PKR bersama-sama dengan Presiden PAN dan Setiausaha Agung DAP atas nama Majlis Presiden Pakatan Harapan telah menyelar kerajaan PAS Kelantan dalam isu penangkapan orang asal yang membuat blockade di Gua Musang oleh Jabatan Perhutanan Negeri Kelantan dengan kerjasama Polis Diraja Malaysia (PDRM).
“Digambarkan seolah-olah kerajaan PAS Kelantan ini zalim tidak berhati perut dan tiada sifat kemanusian dalam naluri pimpinan PAS Kelantan,” kata seorang Bekas Blogger Pro PKR, Omak Kau dalam Facebook hari ini.
Tambahnya, Politik Retorik yang dipamerkan oleh pemimpin PKR ni memang licik, hipokrit dan jahat sehingga sanggup memfitnah ahli partinya sendiri, khususnya berkaitan dengan kes Khalid Ibrahim melalui agenda Langkah Kajang sebelum ini.
“Sebab itu Omak sudah beberapa kali menyatakan tentang perangai dan hati budi PKR dalam isu pemecatan TSKI secara jahat dan jijik dengan 91 muka surat cerita yang direka cipta semata-mata mau angkat pemimpin tertentu menjadi MB Selangor.
“Kalau TSKI yang terbukti memiliki intergriti yang mulai dan suci sanggup difitnah, apa jaminan mengenai perkara lain? Nampaknya PAS sentiasa mengalah dan berpegang teguh kepada janji sebaliknya PKR akan bersikap lalang yang lebih condong akrab dan intimnya kepada DAP dan PAN.
“Sebab itu bila ada menasihatkan Omak agar jangan serang PKR atas alasan ada Tahaluf Siyasi dengan PAS maka jawapan Omak ialah .. INGAT PKR HORMATI SEMANGAT DAN ROH TAHALUF SIYASI DENGAN PAS????,” katanya lagi.
Dalam erti kata lainnya, pendirian MUNAFIK yang dipamerkan oleh pimpinan PKR ini ternyata tidak memberi sebarang faedah kepada PAS. Sebaliknya, PKR hanya boleh dianggap sebagai 'Gunting Dalam Lipatan'. Didepan, pijak semut pun tak mati. Tapi dibelakang, PAS jugak yang jadi Mangsa Liwat PKR!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Tak ada apa pun sblum ini. Ada batu api yg buat onar utk tekan krjaan Kelantan. Tak akan berjaya pun tektik tu sbb ramai rakyat Kelantan dah faham keadaan sebenar.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping