Rabu, November 09, 2016

Mungkin dek kerana bengkak dengan kenyataan yang selalu mengguris perasaan serta kerap kali menghancurkan harapan untuk kembali memperkudakan PAS membuatkan pemimpin DAPig ni mula hilang akal dan meroyan tak tentu arah.

Sampai tahap bila dah tak boleh nak berlawan hujah, mula la puak DAPigs ni menyerang pemimpin PAS secara peribadi dengan memberikan gambaran seolah - olah pemimpin parti itu suka cakap berbelit - belit dan tak tetap pendirian.

Perkara itu jelas dapat dilihat apabila pemimpin DAPigs Selangor ni secara terbuka menyindir Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat dengan mendakwa pemimpin muda itu kerap kali bertukar pendirian berhubung isu kerjasama dengan pembangkang.

Kata pemimpin DAPigs ini, kenyataan yang dikeluarkan oleh Nik Abduh bukan sahaja menunjukkan bahawa kepimpinan parti itu tidak serius mahu bekerjasama menentang Barisan Nasional menjelang Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Bahkan ianya memberikan gambaran seolah - olah pemimpin PAS itu tidak mempunyai pendirian yang tetap berhubung keputusan untuk menjalinkan kerjasama Politik dan dianggap seperti orang 'Gila' yang perlu berjumpa dengan pakar Psikiatari.
“Saya cadangkan Nik Abduh pergi jumpa doktor psikiatri supaya beliau tidak cakap bukan-bukan. Setiap hari beliau nak cari hal untuk menyakitkan hati orang.
“Beliau cakap ‘pusing-pusing’ dan pemimpin sendiri cakap pun beliau tidak setuju. Saya juga setuju dengan kenyataan yang ramai orang ada masalah mental, suma tidak tahu serius atau tidak,” katanya kepada FMT di Dewan Annex, Dewan Undangan Negeri Selangor.
Jika sebelum ini, Nik Abduh telah tampil dengan kenyataan yang mendakwa kononnya pendirian Presiden PAS berhubung dengan isu kerjasama Politik dengan puak pembangkang itu telah diputar belit dan disalah-tafsirkan oleh pihak media.

Jelas, kenyataan itu yang membuatkan DAPigs terasa seperti dipermain - mainkan oleh pucuk pimpinan PAS dan menyebabkan pemimpin parti itu menjadi 'Panas Hati' dengan kenyatan yang telah dikeluarkan oleh Si Nik Abduh sebelum ini.

Selain daripada mendakwa Si Nik Abduh ni 'Gila', pemimpin DAPigs Selangor itu juga turut mendakwa PAS merupakan sebuah parti yang tidak boleh dipercayai kerana tidak memaparkan pendirian tegas berhubung isu kerjasama tersebut.
“Sukar nak percaya beliau (pemimpin PAS) cakap. Beliau cakap hari ini lain, esok lain cerita. Jadi kita pun pening. Susah nak kerjasama. Kemungkinan PAS akan bincang dengan BN lawan pembangkang, saya tidak tahu. Tetapi itu boleh berlaku sebab saya kata ada di kalangan mereka hari lain cakap lain,” katanya.
Secara kesimpulannya, kenyataan yang dibuat oleh pemimpin DAPigs Selangor itu menunjukkan yang DAPigs ni mudah sangat tersinggung dan tidak dapat menerima hakikat bahawa PAS sudah muak nak menjalinkan hubungan kerjasama dengan mereka. Jadi, sebab itu diorang mula meroyan tak tentu arah dibuatnya!!!
Categories: , ,

3 ulasan:

  1. Pemimpin Daplah yg tak boleh dipercayai. Tengok si lge tu...cakap pasal ketelusan tpi dah ada kes dgn sprm.

    BalasPadam
  2. Daptidak mahu melihat orang melayu bersatu.mereka tahu jika orang melayu semua bersatu parti mereka tak akan kemana.Dap sebenarnya yang perlukan orang melayu.

    BalasPadam
  3. Menyokong kafir harbi dan memerangi pemimpin Islam ada lah haram...wallahuaalam.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping