Khamis, November 24, 2016

Hahaha!!! Mau berguling - guling la puak DAPigs dan parti Ternakan mereka itu bila membaca kenyataan mudah yang dikeluarkan oleh Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat ni berhubung isu pembentangan RUU 355 parti itu baru - baru ini.

Jika semalam, Si Khalid Samad tu dah tampil membangkitkan persoalan yang dianggap sebagai satu cubaan nak menghasut rakyat Bukan Islam memandang buruk tindakan pihak Kerajaan yang didakwa bersekongkol dengan PAS.

Antara lain, Si Khalid Samad tu dilihat cuba untuk memberikan gambaran seolah - olah tindakan Kerajaan membenarkan PAS membentang dan memberi penjelasan mengenai isu tersebut sebagai satu langkah yang 'Sangat Mencurigakan'.
Namun, lain pulak penerimaan yang ditonjolkan oleh pemimpin dikalangan PAS ni. Nampak gayanya mereka menyambut baik keputusan pihak Kerajaan yang memberi kebenaran kepada parti itu untuk membentangkan RUU tersebut.

Menurut kenyataan yang dikeluarkan oleh Dewan Ketua Muslimat PAS tu semalam, pengumuman YAB Timbalan Perdana Menteri itu sekali gus akan melenyapkan persoalan pelbagai pihak terhadap isu yang menjadi Polemik Politik sebelum ini.
“Syukur ke hadrat Ilahi atas ruang yang diberikan oleh Allah S.W.T ini. Kami Dewan Muslimat PAS mengucapkan selamat bersidang kepada Ahli Parlimen Marang, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.
“Justeru, Dewan Muslimat PAS menyeru kepada semua untuk sama-sama kita menunaikan solat hajat supaya cita-cita suci memartabatkan agama Islam ini dipermudahkan oleh Allah S.W.T,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Sebagai rekod, sejak Ahli Parlimen PAS Marang merangkap Presiden PAS Pusat membentangkan RUU 355 itu didalam sidang Parlimen sebelum ini, parti itu telah dianggap sebagai 'Musuh Utama' yang perlu diperangi oleh DAPigs dan PAN.

Malah, pemimpin PAS juga turut diperlekehkan oleh puak Pakatan Harprak tu secara terbuka kerana didakwa telah dipermain - mainkan oleh kepimpinan Kerajaan Barisan Nasional yang dipimpin oleh UMNO berhubung isu tersebut sebelum ini.

Bahkan, DAPigs dan PAN juga sering kali dilihat menjadikan isu berkaitan dengan Rang Undang - Undang Mahkamah Syariah itu sebagai 'Senjata Politik' mereka dan dijaja seolah - olah PAS mahu melaksanakan Hukum Hudud di Malaysia.

Apa yang jelas, pengumuman yang dibuat oleh pihak Kerajaan dan penerimaan baik yang disambut oleh kepimpinan PAS itu sudah pasti akan membuatkan DApigs serta PAN bertambah benci terhadap parti yang pernah ditendang keluar dari Pakatan tu. Cuma kita harap, jangan ada yang hilang akal sudah la!!!
Categories: , , ,

3 ulasan:

  1. RUU355 tak perlu dijadikan isu sebenarnya tetapi oleh kerana ada manusia yg taksub berpolitik maka ributlah jadinya.

    BalasPadam
  2. Khalid samad ni mmg hati hitam..apa saja pas buat semua xkena lg2 klu umno bn yg buat lg la dia ckp xbetul..klu najib ckp rukun islam 5 perkara pun silap2 haribulan dia bantah kata xbetul sbb najib yg ckp..klu guan eng ckp rukun islam 7 perkara pun dia akan kata betul sbb geng dia yg ckp..bl hati dah busuk semua org pas n umno buat xbetul pd dia..mcm ni punya pemimpin pn ada..

    BalasPadam
  3. Dr M dan Mahyuddin mana.... cuba komen sikit pasal RUU ni. Nak sokong Islam ke tak?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping