Jumaat, November 11, 2016

Mungkin Exco Selangor ni terlalu beremosi sebab dia banyak "Yamseng" malam semalam kot!!!
Mungkin itu pasal la bila orang 'Selak Kain' dia meroyan tak tentu arah!!! Hahaha... 
Hahaha!!! Nampak gayanya sikap kebudak - budakkan yang dipamerkan oleh tiga ADUN PKR yang bertikam lidah sesama sendiri bersabit isu pencemaran air melibatkan Loji Rawatan Air (LRA) Semenyih dan Sungai Langat cukup memalukan.

Episod pertikaman lidah berkenaan bermula apabila Si Eli Wong tu menjadi terlampau beremosi apabila mendapat soalan tambahan dari ADUN Kota Anggerik mengenai isu pencemaran air ketika sesi soal jawab di dalam Dewan hari ini. 

Situasi itu berlanjutan selama 15 minit apabila Elizabeth mempersoalkan soalan tambahan Yaakob yang bertanya mengenai jenis - jenis industri di sepanjang Sungai Semenyih yang berpotensi untuk mencemarkan air sungai berkenaan.
"Masalah pencemaran di Sungai Semenyih ini bukan berlaku pada tahun ini sahaja. Sejak 2008 tiap-tiap tahun berlaku (pencemaran air) jadi saya nampak tidak ada tindakan yang sebegitu mantap yang dibuat oleh kerajaan negeri untuk memastikan tidak berulang lagi, apakah jaminan kerajaan yang ia tidak akan berulang lagi," tanya Yaakob kepada Elizabeth.
Menjawab pertanyaan rakan seperjuangan dari parti PKR itu membuatkan Si Eli Wong ni bingkas marah dan mendakwa ADUN Kota Anggerik itu tidak hadir ketika sesi penggulungan mengenai isu pencemaran yang dibuat Isnin lalu.
"Kota Anggerik sepatutnya berada dalam Dewan bila saya menggulung semalam. Mana Kota Anggerik? Tidak dengar pun apa yang kita telah buat, kita telah pasang aluminium silikat tambahan, kita sudah pasang, kita sudah tambah bernilai RM1.2 juta. Hadir dalam Dewan kalau hendak dengar jawapan. Kalau tidak jangan hantar soalan," marah Elizabeth.
"Soalan saya apakah langkah supaya tidak berulang lagi?" celah Yaakob.
Berikutan itu perbalahan lisan itu membuatkan ADUN Andalas yang juga mewakili PKR bingkas bangun menyoal mengapa Exco Selangor itu marah apabila dalam proses untuk menjawab soalan yang diajukan oleh seorang wakil rakyat.
"Saya ingat Exco pun jangan marahlah. Orang (ADUN) nak tanya soalan, jawab dengan baik-baik," kata Naib Presiden PKR itu.
Dek kerana 'panas' bila dijolok dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh ADUN dari PKR itu membuatkan Si Eli Wong ni bertambah bengkak dan cuba menjustifikasikan tindakan yang telah dilakukan terhadap ADUN Kota Anggerik itu sebelum ini.
"Bukan tekanan. Kerajaan jawab ambil nota beri sedikit perhatian kita sediakan semua jawapan dalan sesi soal jawab semasa sesi penggulungan, semua pegawai di sini tunggu dan beri jawapan yang tepat. Jawapan telah diberi sejak hari kedua," jawab Elizabeth mengakhiri jawapan beliau.
Hehehe!!! Teringat pulak gelagat Si Eli Wong ni meroyan bila gambar kain dia diselak oleh Bekas Teman Lelaki dia tersebar dalam media sosial sebelum ini. Memang betul - betul 'Semak' weh!!! Loya kalau menengoknya. Dah la serabai tak tentu arah. Jadi, tak heran la kalau dia tiba - tiba boleh sentap bila ada yang cuba 'Jolok' dia!!! Hahaha!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Eli tak faham BM, maafkan dia kerana BM tak penting, hingga dlm pendidikan pun yg penting adalah SJK Cina.

    BalasPadam
  2. Bangang. Itu saja.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping