Isnin, November 07, 2016

Hehehe! Nampak gayanya Si Tokong DAPigs tu sedar yang dirinya sudah semakin hampir akan masuk penjara diatas kesalahan yang telah dilakukannya. Maka sebab itu dia menggelupor menamakan orang yang akan bakal menggantikan dia.

Apa yang pasti, tindakan yang dilakukan oleh Si Guan Eng dalam Konvensyen DAPigs Pulau Pinang hari ini membuktikan yang Si Ketua Menteri itu pasti dirinya pasti akan didapati bersalah diatas dakwaan terhadap dirinya sebelum ini.

Guan Eng telah dihadapkan ke mahkamah oleh pihak SPRM ekoran dakwaan melakukan penyelewengan dan salah laku yang melibatkan rasuah berhubung isu pembelian rumah banglow mewah 'Terlajak Murah' yang dibelinya sebelum ini.

Setiausaha Agung DAPigs itu telah didakwa melakukan dua kes rasuah berikutan kontorversi tersebut yang turut melibatkan seorang ahli perniagaan yang jelas mempunyai kepentingan peribadi dalam kontrak Rejim DAPigs Pulau Pinang.

Disebabkan Si Guan Eng tu kini sedang berhadapan dengan kes mahkamah membuatkan dia terpaksa menamakan Pengerusi DAPigs Pulau Pinang sebagai calon pengganti untuk menjawat jawatan sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang.

Dalam ucapan yang dibuat, Si Guan Eng tu jelas menonjolkan rasa kurang senangnya terhadap keputusan yang terpaksa dibuat itu. Namun dia dilihat cuba untuk menyembunyikannya dengan membuat tuduhan terhadap Barisan Nasional.
"Sekiranya rancangan jahat BN berjaya menggulingkan saya, saya dengan ini menyokong pengerusi negeri Kon Yeow sebagai pengganti saya.
"Maka, saya minta para perwakilan, semua ahli dan pemimpin supaya menyokong usul mengangkat Kon Yeow sebagai ketua menteri sekiranya BN berjaya melaksanakan rancangan jahat mereka, apa kata kamu semua?," katanya di hadapan lebih 300 perwakilan parti. 
Tindakan itu jelas membuktikan sikap tidak profesional Si Guan Eng tu secara terang - terangan. Walhal sebelum ini, pelbagai pihak sudah membuat desakan supayadia melepaskan jawatannya bagi menunjukkan Integiriti dirinya bagi menentang rasuah.

Namun malangnya desakan yang dibuat itu tidak diendahkan walaupun ada dikalangan pemimpin DAPigs sendiri yang menyuarakannya. Bahkan sebaliknya, Si Guan Eng tu telah mengambil tindakan drastik dan memecat keahlian pemimpin tersebut.

Pokok pangkalnya, kes rasuah yang melibatkan Si Guan Eng itu bukan salah orang lain. Tapi salah dia sendiri. Mustahil dia tidak tahu yang tindakannya berurusan dengan ahli perniagaan yang menjual rumah mewah itu kepadanya tidak mempunyai sebarang implikasi rasuah sedangkan selama ini dia pandai sangat membuat tuduhan terhadap orang lain!!!
Categories: ,

6 ulasan:

  1. Ahok Penang Junior nama timang timangan baru.

    Dia masuk jail, penyokong dia relax saja. Tetapiiiii budak PAN akan meraung. Ohhhh Ahok Penang!!!! Kami PAN KUALI amat menyanjung mu. Kah kah kah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kena ingat..dia telah menghina Khalifah Umar Abd.Aziz..; adakah nak samakan dirinya dgn KUAZ..ditakbirkan pula glngan dangkal ilmu.

      Padam
  2. Bagi dia rasa dalam penjara pula,dia terlampau mewah ,jangan lupa check asset dia diluar Negara yang selalu dikunjungi.Jangan lepaskan sepet laknat ini.Bagi hukuman maksimum sebagai pengajaran pada yang lain jangan bertoleransi .

    BalasPadam
  3. Kalau LGE masuk penjara, org no.1 PAN mcmanalah nanti ye !! Takkan masuk ICU pulak .. manalah tau takut dedak ada yg sekat supply dedak ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Berubah dari dubuk jadi sloth...

      Padam
  4. LGE dan family LKS sudah jadi liability kepada politik Dapigs. Ini lah akibat keangkuham dan kesombongan GE dan pemimpin kanan rasis seangkatan.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping