Isnin, November 07, 2016

Apa sebabnya Si Guan Eng tu tiba - tiba je boleh hilang akal dan meroyan tak tentu arah apabila ada dikalangan perwakilan yang hadir di Konvensyen DAPigs semalam menyentuh mengenai kerjasama parti itu dengan Tun Mahathir?

Sepatutnya, Si Guan Eng tu perlu berlapang dada mendengar luahan hati sebenar ahli DAPigs diperingkat akar umbi mengenai perkara tersebut sebagai menghormati Hak Kebebasan Bersuara yang sering kali dilaung - laungkan oleh parti itu.

Tetapi nampak gayanya, Si Guan Eng tu lebih rela untuk memilih laluan pemikiran sempit yang selama ini telah didakwa dilakukan oleh pihak Barisan Nasional kerana dituduh tidak mahu mendengar suara mereka diperingkat akar umbi.

Apa yang pasti, sudah tentu ada sebab kenapa perwakilan DAPigs itu tidak bersetuju dengan pendirian DAPigs yang dianggap seolah - olah telah memaafkan segala dosa yang telah dilakukan oleh Bekas Perdana Menteri itu selama hari ini.

Perwakilan dari Taman Chai Leng itu berkata, DAPigs tidak seharusnya menjalinkan hubungan kerjasama dengan mana - mana individu yang didakwa pernah menjadi musuh parti semata - mata untuk memenangi Pilihan Raya Umum ke-14. 

Malah perwakilan DApigs itu juga turut menyelar tindakan yang dilakukan oleh Dr Mahathir kerana didakwa sanggup berkerjasama dengan mana - mana pihak demi mencapai matlamatnya secara  peribadi untuk menjatuhkan pihak Kerajaan. 
"Orang-orang DAP tak malukah nak berjabat tangan dengan musuh Tun M? Dia harus memohon maaf dahulu dengan DAP sebelum nak bekerjasama," katanya dalam sesi perbahasan konvensyen itu.
Suasana mula panas apabila Si Guan Eng bangkit dan mendesak agar gelaran yang ditujukan kepada Tun Mahathir ditarik balik sambil menegaskan DAPigs tidak menuding jari kepada mana - mana pihak ekoran kesalahan lampau mereka.

IRONIKnya, tindakan yang dilakukan oleh Si Guan Eng tu dilihat jauh berbeza dengan pendekatan DAPigs yang tidak rela memaafkan PAS diatas keputusan yang dilakukan. Sebaliknya, DAPigs menjadikan PAS sebagai musuh ketat mereka.

Secara tidak lansung, tindakan yang dilakukan oleh Si Guan Eng yang mendesak agar perwakilan DAPigs itu menarik semula kenyataan yang dibuat terhadap Tun Mahathir bukan sahaja membuktikan bahawa dia menghalang Kebebasan Bersuara dikalangan ahli partinya. Bahkan menonjolkan sifat Hiprokrit Si Guan Eng tu secara terang - terangan!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping